Już nie Jaguar Land Rover. Koncern JLR prezentuje logo i nowe marki

Już nie Jaguar Land Rover. Koncern JLR prezentuje logo i nowe marki

Range Rover
Range Rover
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | JLR
02.06.2023 13:45, aktualizacja: 02.06.2023 14:24

Koncern Jaguar Land Rover z dniem 1 czerwca 2023 roku ukończył swój zapowiadany od kilku miesięcy rebranding. Od teraz brytyjskiego giganta możemy znać pod nazwą JLR. Dodatkowo zamknięto proces podziału marki Land Rover na trzy mniejsze firmy.

Skrótu JLR używano już w kontekście konsorcjum złożonego z marek Jaguar i Land Rover w przeszłości. Nie powinno to dziwić, bowiem składa się on z pierwszych liter członów nazw obu producentów. Do tej pory jednak nie była to oficjalna nazwa koncernu, lecz to 1 czerwca bieżącego roku uległo zmianie. Nowa identyfikacja zawiera w sobie oficjalną nazwę JLR oraz nowe logo koncernu.

Nowe logo JLR i nowe marki koncernu
Nowe logo JLR i nowe marki koncernu© Materiały prasowe | JLR

Jest to jednak dopiero początek zmian przedstawionych w planie Reimagine. Jednym z najważniejszych punktów transformacji było stworzenie House of Brands, czyli dosłownie domu marek. Tym samym koncern JLR jest złożony bez zmian z Jaguara, a także Range Rovera, Defendera oraz Discovery. Wszystkie te trzy ostatnie marki powstały po rozbiciu na mniejsze części Land Rovera.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ten dzień jest ekscytujący. Ujawniamy naszą nową tożsamość w ramach naszego projektu House of Brands. Jestem przekonany, że doskonale ilustruje to ambicje JLR w kontekście tworzenia nowoczesnej, luksusowej przestrzeni [dla marek].

Adrian MardellDyrektor generalny koncernu JLR

Cechy, jakimi ma charakteryzować się odświeżone JLR, to elegancja, nowoczesność i myślenie wprzód. Koncern ma być pionierem na rynku premium, promując i wytyczając trendy w temacie "luksusowej nowoczesności". Równocześnie korzenie nie zostaną odsunięte na margines. Dla przykładu logo Land Rover nadal będzie widoczne na autach marek Range Rover, Discovery i Defender.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)