Škoda Enyaq iV w szczegółach. Nawet 500 km zasięgu i setka w 6,2 sekundy

Enyaq jest nieco mniejsza niż Kodiaq, ale nadal bardzo praktyczna.
Enyaq jest nieco mniejsza niż Kodiaq, ale nadal bardzo praktyczna.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

07.05.2020 10:34, aktual.: 13.03.2023 13:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa elektryczna škoda ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Nadal nie wiemy, jak wygląda, ale znamy już wiele technicznych szczegółów. Enyaq iV połączy praktyczność z niezłymi osiągami i może mocno namieszać w segmencie aut z wtyczką.

Enyaq to crossover, który jest trochę mniejszy Kodiaqa. Nadwozie ma 4648 mm długości, 1877 mm szerokości i 1618 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2765 mm, więc pasażerowie tylnej kanapy raczej nie powinni narzekać na brak miejsca.

Całkiem nieźle zapowiada się też bagażnik, który dzięki sprytnemu rozmieszczeniu akumulatorów będzie spory. 585 litrów to więcej niż przyzwoita wartość nie tylko dla auta na prąd, ale nie od dziś wiadomo, że Škoda przykłada dużą wagę do praktyczności oferowanych pojazdów.

Wnętrze ma być nie tylko pojemne, ale i nieźle wyposażone. Na pokładzie poza licznymi systemami wspomagającymi kierowcę znajdziemy również rozbudowane multimedia z dużym wyświetlaczem o przekątnej aż 13 cali. Standardem będzie też Wi-Fi i stały dostęp do internetu.

SKODA ENYAQ iV

Ciekawie zapowiada się również kwestia ekologicznych materiałów wykończeniowych. Škoda twierdzi, że wykorzysta surowce, nieużywane dotychczas w motoryzacji - co się za tym kryje? Odpowiedź powinniśmy poznać za kilka miesięcy. Przejdźmy jednak do opcji napędu, bo to one stanowią tu tak naprawdę główną atrakcję. Klienci będą mieli do wyboru aż 5 konfiguracji:

  • iV50 - Bazowy wariant z silnikiem o mocy 150 KM umieszczonym na tylnej osi. Akumulator o pojemności 55 kWh zapewni maksymalnie 350 km zasięgu.
  • iV60 - Moc 150 KM, napęd na tył, ale większy akumulator 62 kWh, a przez to zasięg - do 390 km.
  • iV80 - Akumulator o pojemności aż 82 kWh, 200 KM mocy, tylny napęd i nawet 500 km zasięgu.
  • iV80X - Również akumulator o pojemności 82 kWh, ale większa moc - 265 KM, napęd na cztery koła i 460 km zasięgu.
  • RS - Najostrzejszy wariant o sportowym charakterze. Duży akumulator 82 kWh, 460 km zasięgu i 305 KM mocy.

Decyzja o dodaniu do oferty wersji RS pokazuje, że Škoda podchodzi do tematu aut elektrycznych poważnie, chcąc udowodnić, że taki napęd również może zapewnić odpowiedni poziom emocji. Enyaq RS z czasem przyspieszenia do setki 6,2 sekundy będzie najlepiej przyspieszającym crossoverem w gamie marki. Prędkość maksymalna nie jest już tak imponująca, gdyż ta ma być ograniczona do 180 km/h.

Obraz
© mat. prasowe

Škoda Enyaq będzie mogła być ładowana ze zwykłego, domowego gniazdka, wallboxa przyspieszającego cały proces lub szybkich publicznych ładowarek o mocy do 125 kW, gdzie zapełnienie akumulatora do 80 proc. pojemności potrwa nie dłużej niż 40 minut.

Wiemy już całkiem sporo, a największą tajemnicą pozostaje teraz tak naprawdę wygląd Enyaqa oraz cena. Zgodnie z planem premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku, więc niebawem wszystko stanie się jasne.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)