Koniec silników spalinowych. Kultowa marka wygasza produkcję

Joe Eberhardt, dyrektor generalny Jaguar Land Rover na Amerykę Północną powiedział o przejściu fabryk silników Jaguara na produkcję napędów elektrycznych od czerwca 2024 roku. To początek końca pewnej ery brytyjskiej marki.

Silnik JaguaraSilnik Jaguara
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | JLR
Marcin Łobodziński

Informację taką podał magazyn Road & Track, którego dziennikarz rozmawiał z Joe Eberhardtem, dyrektorem JLR na Amerykę Północną. Ten powiedział, że od czerwca planuje się płynne przestawianie linii produkcyjnych na samochody elektryczne. Ma to wyglądać w taki sposób, by dealerom nie zabrakło samochodów spalinowych do momentu, aż fabryki osiągną pełną wydajność produkcji aut elektrycznych.

Trzy modele Jaguara, które będą produkowane do czerwca, to F-Pace, E-Pace oraz XF. Na początku przyszłego roku zakończy się także produkcja elektrycznego modelu I-Pace. Natomiast po zakończeniu produkcji modeli F-Type, XF oraz XE, fabryka, w której są wytwarzane zacznie produkować nadwozia do wszystkich przyszłych modeli Jaguara.

JLR przedstawił też plan wdrożenia nowych modeli, zaczynając od sportowego GT, który zadebiutuje pod koniec 2024 roku. Pod koniec 2025 roku pojawi się kolejny model, a trzeci rok później.

Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy zakończy się sprzedaż modeli spalinowych, nie przekazano także informacji, ile ich zostanie wyprodukowanych. Niemniej czuć już powiew nowej ery w marce Jaguar. Powiew elektromobilności, która powoli wykurza samochody spalinowe.

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii