Lotus Eletre w szczegółach. Choć przeczy idei marki, może być hitem

Eletre ujrzał światło dzienne w marcu, szokując świat motoryzacji i zagorzałych fanów marki przyzwyczajonych do małych i lekkich aut sportowych. Duży SUV, w dodatku elektryk, to zaprzeczenie ideałów. Może jednak okazać się dojną krową.

Tak, to naprawdę jest LotusTak, to naprawdę jest Lotus
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Lotus
Aleksander Ruciński
2

Duże, elektryczne SUV-y sportowych i luksusowych marek zyskują na znaczeniu. Nic dziwnego, że Lotus od lat balansujący na granicy bankructwa postanowił spróbować sił w tym dochodowym segmencie. Eletre niebawem trafi do sprzedaży. Z tej okazji producent pochwalił się kilkoma szczegółami technicznymi.

Wiadomo, że auto będzie dostępne w trzech wersjach: Eletre, Eletre S i Eletre R. Pierwsze dwie mają występować w parze ze słabszym napędem generującym 611 KM mocy i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą osiągać setkę w 4,5 sekundy i rozpędzać się do 265 km/h.

Topowy wariant R będzie jeszcze mocniejszy. Producent obiecuje 917 KM, 985 Nm i 2,95 sekundy do setki. Oczywiście kosztem zasięgu, który standardowo wyniesie do 600 km na jednym ładowaniu, lecz w wersji R tylko 490 km. Warto wspomnieć, że akumulator o pojemności 112 kWh obsłuży "szybkie ładowanie". Lotus nie podał jednak konkretnej mocy. Tajemnicą pozostaje też masa własna pojazdu, choć raczej nie ma się czym chwalić.

Eletre w pierwszej kolejności trafi do Chin, Wielkiej Brytanii i kontynentalnej Europy. Klienci będą mogli wybierać spośród sześciu lakierów nadwozia i sześciu opcji wykończenia wnętrza, wliczając w to materiały pochodzące w 100-procentach z recyklingu.

Cena? Od 89 500 funtów na rodzimym rynku. Tanio nie jest, lecz chętnych pewnie i tak nie zabraknie.

  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Tak, to naprawdę jest Lotus
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
[1/18] Lotus Eletre Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lotus

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców