Lotus Eletre w szczegółach. Choć przeczy idei marki, może być hitem

Eletre ujrzał światło dzienne w marcu, szokując świat motoryzacji i zagorzałych fanów marki przyzwyczajonych do małych i lekkich aut sportowych. Duży SUV, w dodatku elektryk, to zaprzeczenie ideałów. Może jednak okazać się dojną krową.

Tak, to naprawdę jest LotusTak, to naprawdę jest Lotus
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Lotus
Aleksander Ruciński

Duże, elektryczne SUV-y sportowych i luksusowych marek zyskują na znaczeniu. Nic dziwnego, że Lotus od lat balansujący na granicy bankructwa postanowił spróbować sił w tym dochodowym segmencie. Eletre niebawem trafi do sprzedaży. Z tej okazji producent pochwalił się kilkoma szczegółami technicznymi.

Wiadomo, że auto będzie dostępne w trzech wersjach: Eletre, Eletre S i Eletre R. Pierwsze dwie mają występować w parze ze słabszym napędem generującym 611 KM mocy i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwolą osiągać setkę w 4,5 sekundy i rozpędzać się do 265 km/h.

Topowy wariant R będzie jeszcze mocniejszy. Producent obiecuje 917 KM, 985 Nm i 2,95 sekundy do setki. Oczywiście kosztem zasięgu, który standardowo wyniesie do 600 km na jednym ładowaniu, lecz w wersji R tylko 490 km. Warto wspomnieć, że akumulator o pojemności 112 kWh obsłuży "szybkie ładowanie". Lotus nie podał jednak konkretnej mocy. Tajemnicą pozostaje też masa własna pojazdu, choć raczej nie ma się czym chwalić.

Eletre w pierwszej kolejności trafi do Chin, Wielkiej Brytanii i kontynentalnej Europy. Klienci będą mogli wybierać spośród sześciu lakierów nadwozia i sześciu opcji wykończenia wnętrza, wliczając w to materiały pochodzące w 100-procentach z recyklingu.

Cena? Od 89 500 funtów na rodzimym rynku. Tanio nie jest, lecz chętnych pewnie i tak nie zabraknie.

  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Tak, to naprawdę jest Lotus
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
[1/18] Lotus Eletre Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lotus
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟