Koniec z bezpłatnym ładowaniem. Ale są też dobre informacje

Już na przełomie lutego i marca sieć sklepów Lidl testowała model płatnego ładowania aut elektrycznych. Do tego czasu wszystkie były bezpłatne. Teraz zostało już tylko kilka w całym kraju jak donosi serwis elektrowoz.pl.

Ładowarka pod sklepem LidlŁadowarka pod sklepem Lidl
Źródło zdjęć: © East News | Lukasz Gdak
Marcin Łobodziński

Ostatnie kilka bezpłatnych ładowarek samochodów elektrycznych w sieci Lidla zostanie przekształconych na płatne już w najbliższym czasie. Według czytelników serwisu elektrowoz.pl, w dniu 24 maja jest jeszcze kilka lokalizacji, gdzie można się naładować za darmo. Obecna sieć ładowarek przy marketach Lidla obejmuje 71 urządzeń.

Słuszna idea, dobra cena

Ładowarki do aut elektrycznych przy sklepach wielkopowierzchniowych to doskonały model, ponieważ użytkownik ładując samochód nie czeka, tylko robi zakupy, które i tak by zrobił. Niestety z modelu bezpłatnego często korzystały osoby, które wcale nie wybierały się na zakupy. Sieć Lidl postanowiła wprowadzić płatny model.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?

Ładowarki obsługuje się aplikacją Elocity, a prąd jest rozsądnie wyceniony. Za ładowanie prądem zmiennym zapłacimy 1,63 zł za kilowatogodzinę. Cena ładowania prądem (DC) stałym to 1,99 zł/kWh. W modelu bezpłatnym urządzenia DC miały moc ograniczoną do 20 kW, ale teraz, kiedy trzeba za to zapłacić, uwolniono pełną moc 50 kWh.

Teoretycznie można więc w czasie półgodzinnych zakupów dodać do baterii ok. 20-25 kWh prądu. W większości aut elektrycznych wystarczy to do pokonania po mieście dystansu ponad 100 km.

Idea pozostaje, a nawet się rozwija. Do 2025 roku każdy sklep Lidla ma mieć ładowarkę, co daje liczbę 850 urządzeń. Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem AFIR każde nowe urządzenie będzie posiadało terminal płatniczy. Można będzie więc zapłacić zwykłą kartą, bez korzystania a aplikacji.

Wybrane dla Ciebie
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Peugeot Polygon Concept wygląda jak z innej planety, ale to "wizja bliskiej przyszłości"
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Tylko dwa modele. Ulubiona marka Polaków obniżyła ceny
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Coupé - nazwa mówi wszystko
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów