WAŻNE
TERAZ

Polscy siatkarze pokonali Holandię!

Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki

Marka Leapmotor, której udziałowcem jest koncern Stellantis, coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność w Europie. Firma ogłosiła właśnie ważne plany strategiczne.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Leapmotor
Aleksander Ruciński

Dotyczą one produkcji samochodów elektrycznych w Europie, która ma ruszyć w Hiszpanii już w 2026 roku. Informację tę potwierdził Antonio Filosa, CEO Stellantis, podczas wydarzenia organizowanego przez grupę finansową Kepler Cheuvreux.

Choć Filosa nie ujawnił, która fabryka zostanie wykorzystana, wstępne raporty wskazują na zakład w Saragossie. Obecnie produkuje on Peugeota 208, Opla/Vauxhalla Corsę i Lancię Ypsilon. Planowana jest tam również budowa gigafabryki baterii LFP, co czyni tę lokalizację prawdopodobnym wyborem.

Pierwszym modelem, który ma być produkowany w Hiszpanii, jest crossover B10, mierzący 4,5 metra długości. W przyszłości do produkcji może dołączyć także hatchback B05. Produkcja w Europie pozwoli Leapmotor uniknąć wysokich ceł na importowane z Chin samochody elektryczne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra po liftingu - nie wszystkie zmiany są dobre

Obecna oferta Leapmotor w Europie obejmuje modele T03 i C10, które powstały przed współpracą ze Stellantis. Tianshu Xin, CEO Leapmotor International, podkreśla, że przyszłe modele będą bardziej dostosowane do europejskich klientów dzięki pracy w europejskich ośrodkach badawczo-rozwojowych Stellantis.

Leapmotor planuje utrzymać konkurencyjne ceny, oferując modele w niższych segmentach. Xin zaznacza, że kontrola nad łańcuchem dostaw i produkcją pozwala firmie na optymalizację kosztów od fazy projektowej po produkcyjną.

Wybrane dla Ciebie

Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery