Leapmotor planuje produkcję elektryków w Europie. Znamy lokalizację fabryki
Marka Leapmotor, której udziałowcem jest koncern Stellantis, coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność w Europie. Firma ogłosiła właśnie ważne plany strategiczne.
Dotyczą one produkcji samochodów elektrycznych w Europie, która ma ruszyć w Hiszpanii już w 2026 roku. Informację tę potwierdził Antonio Filosa, CEO Stellantis, podczas wydarzenia organizowanego przez grupę finansową Kepler Cheuvreux.
Choć Filosa nie ujawnił, która fabryka zostanie wykorzystana, wstępne raporty wskazują na zakład w Saragossie. Obecnie produkuje on Peugeota 208, Opla/Vauxhalla Corsę i Lancię Ypsilon. Planowana jest tam również budowa gigafabryki baterii LFP, co czyni tę lokalizację prawdopodobnym wyborem.
Pierwszym modelem, który ma być produkowany w Hiszpanii, jest crossover B10, mierzący 4,5 metra długości. W przyszłości do produkcji może dołączyć także hatchback B05. Produkcja w Europie pozwoli Leapmotor uniknąć wysokich ceł na importowane z Chin samochody elektryczne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Opel Astra po liftingu - nie wszystkie zmiany są dobre
Obecna oferta Leapmotor w Europie obejmuje modele T03 i C10, które powstały przed współpracą ze Stellantis. Tianshu Xin, CEO Leapmotor International, podkreśla, że przyszłe modele będą bardziej dostosowane do europejskich klientów dzięki pracy w europejskich ośrodkach badawczo-rozwojowych Stellantis.
Leapmotor planuje utrzymać konkurencyjne ceny, oferując modele w niższych segmentach. Xin zaznacza, że kontrola nad łańcuchem dostaw i produkcją pozwala firmie na optymalizację kosztów od fazy projektowej po produkcyjną.