Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie

Marka Leapmotor, której udziałowcem jest koncern Stellantis, coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność w Europie. Firma ogłosiła właśnie ważne plany strategiczne.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Leapmotor
Aleksander Ruciński

Dotyczą one produkcji samochodów elektrycznych w Europie, która ma ruszyć w Hiszpanii już w 2026 roku. Informację tę potwierdził Antonio Filosa, CEO koncernu Stellantis, podczas wydarzenia organizowanego przez grupę finansową Kepler Cheuvreux.

Choć Filosa nie ujawnił, która fabryka zostanie wykorzystana, wstępne raporty wskazują na zakład w Saragossie. Obecnie produkuje on Peugeota 208, Opla/Vauxhalla Corsę i Lancię Ypsilon. Planowana jest tam również budowa gigafabryki baterii LFP, co czyni tę lokalizację prawdopodobnym wyborem.

Pierwszym modelem, który ma być wytwarzany w Hiszpanii, będzie crossover B10, mierzący 4,5 m długości. W przyszłości może dołączyć do niego także hatchback B05. Produkcja w Europie pozwoli Leapmotorowi uniknąć wysokich ceł na importowane z Chin samochody elektryczne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra po liftingu - nie wszystkie zmiany są dobre

Obecna oferta Leapmotora w Europie obejmuje modele T03 i C10, które powstały przed współpracą ze Stellantisem. Tianshu Xin, CEO Leapmotor International, podkreśla, że przyszłe modele będą bardziej dostosowane do europejskich klientów dzięki pracy w europejskich ośrodkach badawczo-rozwojowych koncernu Stellantis.

Leapmotor planuje utrzymać konkurencyjne ceny, oferując modele w niższych segmentach. Xin zaznacza, że kontrola nad łańcuchem dostaw i produkcją pozwala firmie na optymalizację kosztów od fazy projektowej po produkcyjną.

Wybrane dla Ciebie
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Nowa marka w Polsce. Nie z Chin i kusi rekordową gwarancją
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Luksusowy van Mercedesa coraz bliżej. Znamy datę premiery
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Pierwsza jazda: Alpine A390 - warto się zainteresować
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Jeep Compass w końcu z pełnym cennikiem. Hybryda plug-in dołącza do gamy
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯