Magazyn energii ze starych toyot. To jest dopiero ekologia

Dwóch gigantów – Toyota oraz Tokyo Electric Power Company Holdings – tworzy wspólnie magazyn energii z ogniw pochodzących z samochodów zelektryfikowanych. Japońskie firmy pokazują, jak powinna wyglądać idea odnawialnych źródeł energii.

Bateria trakcyjna Toyoty YarisBateria trakcyjna Toyoty Yaris
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński

OZE, czyli odnawialne źródła energii, mają rację bytu tylko wtedy, kiedy wyprodukowaną przez nie energię można w jakiś sposób magazynować. Charakteryzuje je bowiem ogromna bezwładność i nieprzewidywalność, a przede wszystkim nie można planować produkcji energii, jak w klasycznych elektrowniach. Jeśli więc energetyka ma polegać na wykorzystaniu OZE, to niezbędne są też magazyny.

Japońskie firmy doszły do porozumienia w tej sprawie i tworzą magazyn złożony z ogniw z baterii samochodów Toyoty. Na razie to koncepcja i prototyp do badań, ale w przyszłości mogą być wykorzystane stare baterie z samochodów oddanych przez klientów.

Magazyn ma pojemność 3 MWh i moc wyjściową 1 MW. Baterie z hybrydowych i elektrycznych Toyot zostały połączone z systemem zarządzania energią i innymi urządzeniami, między innymi po to, aby przetwarzać prąd stały w prąd zmienny, a tym samym móc zasilać urządzenia elektryczne.

Pierwszy stacjonarny magazyn energii Toyoty i Tokyo Electric Power zostanie zainstalowany latem tego roku na farmie wiatrowej Eurus Tashirotai w pobliżu japońskiego miasta Kazura. Od jesieni rozpoczną się testy wydajności oraz jego opłacalności. W dalszej części sprawdzona zostanie możliwość wykorzystania tak zmagazynowanej energii przez lokalną społeczność.

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej