McLaren Artura zadebiutuje 16 lutego. Pojedzie także na prądzie

Hybrydowy napęd typu plug-in, zupełnie nowa konstrukcja i intrygująca nazwa - tak zapowiada się najnowsze dzieło McLarena, które zadebiutuje oficjalnie już 16 lutego. Czego powinniśmy się spodziewać?

Nowy mclaren będzie miał oryginalną nazwę.Nowy mclaren będzie miał oryginalną nazwę.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsza seryjnie produkowana hybryda McLarena (tak twierdzi sam producent, podając, że P1 był modelem limitowanym) ujrzy światło dzienne już 16 lutego 2021 roku. Artura, bo o nim mowa, ma być duchowym następcą modelu 570S, choć zupełnie nowym pod każdym względem. Jak przyznaje szef marki, Mike Flewitt, zmieniono tu wszystko - od wyglądu, przez platformę, napęd i nazwę.

Choć póki co nie doczekaliśmy się jeszcze oficjalnych fotografii. Zdjęcia egzemplarzy szpiegowskich sugerują, że wizualnej rewolucji nie będzie. Trudno się temu dziwić - w dobie podporządkowania prawom aerodynamiki większość supersamochodów wygląda podobnie. Coraz powszechniejsze są też hybrydowe napędy - Artura nie będzie tu wyjątkiem.

Napęd ma być realizowany poprzez benzynowy, podwójnie doładowany silnik V6, który będzie wsparty jednostką elektryczną. Co ważne, oba silniki mają przekazywać moc wyłącznie na tylną oś. Jak przystało na plug-ina, będzie możliwość jazdy na samym prądzie z maksymalnym zasięgiem na poziomie 32 km.

Jedną z wad hybryd plug-in jest - niestety - spora masa. Dodatkowy silnik i akumulator ważą swoje. Przedstawiciele McLarena twierdzą jednak, że dzięki mocno odchudzonej platformie MCLA, zbudowanej głównie z włókna węglowego, udało się zauważalnie zniwelować ewentualną nadwagę.

Dane techniczne na razie pozostają nieznane. Nieoficjalnie jednak mówi się o około 600 KM łącznej mocy. Wszystko stanie się jasne już za 2 tygodnie, kiedy to McLaren oficjalnie zaprezentuje swoje najnowsze dzieło.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach