Mercedes-AMG EQE debiutuje z potężnym napędem elektrycznym. Jest też słabsza wersja

Po EQS przyszedł czas na EQE. Mniejszy brat również doczekał się mocnego wydania sygnowanego przez AMG. A właściwie dwóch: 43 i 53, które oczywiście różnią się mocą. Niezależnie jednak od dokonanego wyboru, raczej jej nie zabraknie.

Mercedes-AMG EQE 43 4MATICMercedes-AMG EQE 43 4MATIC
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński
3

Gama elektrycznych modeli AMG oficjalnie zyskała drugiego członka w postaci modelu EQE. Jak nietrudno się domyślać, auto ma wiele wspólnego z większym EQS-em. Zarówno w kwestii rozwiązań technicznych, jak i wyglądu. Główne różnice dotyczą natomiast pozycjonowania na rynku i mniejszych wymiarów nadwozia.

Klienci będą mieć do wyboru dwa warianty. Już podstawowy EQE 43 4MATIC generujący 476 KM mocy i 858 Nm maksymalnego momentu obrotowego nie powinien rozczarować. Pozwoli bowiem osiągać setkę w 4,2 sekundy i rozpędzać się do 210 km/h. Wszystko to w parze z możliwością szybkiego ładowania mocą do 170 kW i obiecywanym zasięgu nawet do 533 km. To zasługa sporego akumulatora o pojemności 90,6 kWh.

Nieźle, choć na miano AMG zdecydowanie bardziej zasługuje topowy wariant EQE 53 4MATIC+ zdolny wykrzesać 626 KM i 950 Nm, a z pakietem AMG Dynamic Plus nawet 687 KM i równe 1000 Nm, co przekłada się na 3,3 sekundy do setki i 240 km/h prędkości maksymalnej. Zasięg? Od 444 do 518 km zgodnie z cyklem WLTP.

Mercedes-AMG EQE
Mercedes-AMG EQE © mat. prasowe / Mercedes

Co więcej, Mercedes twierdzi, że akumulatory jak i silniki są przystosowane do trudów sportowej eksploatacji, co zapewni powtarzalność osiągów nawet po kilku szybkich sprintach. Dodatkowo - w planach są zdalne aktualizacje oprogramowania sterującego pracą napędu i akumulatorów, co w przyszłości może oznaczać dalszą poprawę wydajności.

Standard w obu wersjach stanowi adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control+ z systemem skrętnych tylnych kół a także hamulce z przednimi tarczami o średnicy 415 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami. Opcjonalnie może być to ceramiczny zestaw.

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+
Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ © mat. prasowe / Mercedes

Na co dzień można się jednak bez niego obyć dzięki trzem trybom rekuperacji, z czego najmocniejszy pozwala jeździć niemal wyłącznie przy użyciu pedału przyspieszenia. Na pokładzie nie zabraknie również wyboru trybów jazdy, wliczając w to wirtualny dźwięk napędu, który ma potęgować odczucie osiągów.

Nowe, elektryczne AMG powinno pojawić się w salonach w najbliższych miesiącach. Będzie zapewne nieco tańsze od EQS-a 53 startującego od 728 600 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców