Miały być tylko elektryki. Niemcy teraz zmienili zdanie

"Transformacja może potrwać dłużej, niż oczekiwano" - stwierdza szef marki, Ola Källenius.

Elektryczne mercedesy sprzedają się poniżej oczekiwań. Elektryczne mercedesy sprzedają się poniżej oczekiwań.
Źródło zdjęć: © Autokult

Niemiecki gigant wycofuje się z ogłaszanych przed laty, śmiałych planów, zgodnie z którymi przyszłość marki będzie wyłącznie elektryczna. Jak stwierdził Ola Källenius, cytowany przez "Bloomberga", Mercedes będzie kontynuował produkcję pojazdów z silnikami spalinowymi i hybrydowymi "do lat 30. XXI wieku" jeśli będzie taka potrzeba.

To znacząca zmiana w stosunku do wcześniejszych strategii zakładających pełną elektryfikację najpóźniej w 2030 roku. Decyzja jest następstwem rozczarowujących wyników sprzedażowych, a co za tym idzie, mocno spadających zysków.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes AMG EQS 53 - dobry samochód, ale przeciętne AMG

W pierwszym kwartale 2024 roku marża spółki spadła do 9 proc., co jest najsłabszym wynikiem od ponad dwóch lat, a elektryczne modele Mercedesa zanotowały spadek sprzedaży w wysokości 8 proc., podczas gdy konkurencyjne BMW cieszy się 41-procentowym wzrostem.

Jak informuje "Bloomberg", Mercedes zamierza skupić się na najbardziej dochodowych modelach spalinowych, by zwiększyć zyski. Mowa o przedstawicielach wysokomarżowych segmentów, takich jak sportowe linie AMG, luksusowe maybachy czy SUV-y. Elektryki natomiast schodzą na drugi plan, co oczywiście nie oznacza, że marka nie zamierza ich rozwijać. W obecnej sytuacji gospodarczo-politycznej i tak nie ma innego wyjścia.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem