WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Zbyt mało klientów je kupuje. Koncern podjął decyzję

Kilka tygodni temu Volkswagen poinformował, że ma zamiar zwolnić z produkcją elektrycznego modelu ID.3. Okazuje się, że nie jest to jedyny samochód, którego produkcja jest obecnie za duża.

Produkcja Cupry Born w fabryke w ZwickauProdukcja Cupry Born w fabryke w Zwickau
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cupra
Kamil Niewiński

O pierwszych spowolnieniach w produkcji samochodów elektrycznych od Volkswagena po raz pierwszy mogliśmy usłyszeć w czerwcu 2023 r. Okazało się, że linia produkcyjna, zdaniem Niemców chwilowo, zwolniła w fabryce Emden. Zapotrzebowanie na modele ID.4 oraz ID.7 okazało się bowiem za małe i nie było sensu składać tych modeli pełną parą.

Teraz zaś okazuje się, że Grupa VAG musi podjąć kolejną, bardzo podobną decyzję wobec innych modeli w innych fabrykach. Na celowniku znalazły się zakłady w Zwickau oraz w Dreźnie, który zresztą cały już znalazł się na cenzurowanym. Zmiany dotyczą dwóch modeli: Volkswagena ID.3 oraz Cupry Born.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Tiguan - kolejny roztopiony Volkswagen?

Według informacji potwierdzonych u źródła przez "Automotive News Europe" oraz Bloomberga, w dniach 2-13 października zamknięta zostanie jedna z dwóch linii produkcyjnych w fabryce w Zwickau, która dotyczy właśnie ID.3 i Borna. Bez zmian pozostaje za to produkcja Volkswagenów ID.4 i ID.5, a także Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron.

W Dreźnie zaś, gdzie produkowany jest Volkswagen ID.3, linia montażowa zostanie tymczasowo wstrzymana w dniach 2-16 października.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem