Zbyt mało klientów je kupuje. Koncern podjął decyzję

Kilka tygodni temu Volkswagen poinformował, że ma zamiar zwolnić z produkcją elektrycznego modelu ID.3. Okazuje się, że nie jest to jedyny samochód, którego produkcja jest obecnie za duża.

Produkcja Cupry Born w fabryke w ZwickauProdukcja Cupry Born w fabryke w Zwickau
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cupra
Kamil Niewiński

O pierwszych spowolnieniach w produkcji samochodów elektrycznych od Volkswagena po raz pierwszy mogliśmy usłyszeć w czerwcu 2023 r. Okazało się, że linia produkcyjna, zdaniem Niemców chwilowo, zwolniła w fabryce Emden. Zapotrzebowanie na modele ID.4 oraz ID.7 okazało się bowiem za małe i nie było sensu składać tych modeli pełną parą.

Teraz zaś okazuje się, że Grupa VAG musi podjąć kolejną, bardzo podobną decyzję wobec innych modeli w innych fabrykach. Na celowniku znalazły się zakłady w Zwickau oraz w Dreźnie, który zresztą cały już znalazł się na cenzurowanym. Zmiany dotyczą dwóch modeli: Volkswagena ID.3 oraz Cupry Born.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Tiguan - kolejny roztopiony Volkswagen?

Według informacji potwierdzonych u źródła przez "Automotive News Europe" oraz Bloomberga, w dniach 2-13 października zamknięta zostanie jedna z dwóch linii produkcyjnych w fabryce w Zwickau, która dotyczy właśnie ID.3 i Borna. Bez zmian pozostaje za to produkcja Volkswagenów ID.4 i ID.5, a także Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron.

W Dreźnie zaś, gdzie produkowany jest Volkswagen ID.3, linia montażowa zostanie tymczasowo wstrzymana w dniach 2-16 października.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS