Volkswagen tnie produkcję i szykuje zwolnienia. Przeliczył się z popytem na elektryki

Volkswagen planuje redukcję zarówno tempa produkcji, jak i zatrudnienia w swojej fabryce w Emden. Zapotrzebowanie na samochody elektryczne produkowane w tamtejszym zakładzie okazało się niższe od planowanego o niemal 30 proc.

Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Samochody elektryczne są wedle statystyk coraz częściej wybierane przez klientów, lecz nadal w większości miejsc na świecie nie są dominującą siłą rynkową. To właśnie dlatego producenci stoją obecnie przed nie lada wyzwaniem - odpowiednio odczytać tendencje i właściwie oszacować popyt. Według najnowszych informacji z Niemiec, przekazanych przez ANEurope, sztuka ta nie udała się Volkswagenowi.

Według najświeższych wieści, fabryka niemieckiej marki w Emden będzie musiała zmienić zasady swojego funkcjonowania. W ciągu najbliższych dwóch tygodni moc linii produkcyjnej ma być ograniczona, a przerwa wakacyjna, która miała trwać trzy tygodnie, zostanie wydłużona o dodatkowe siedem dni. Od sierpnia zaś zwolnionych ma zostać 300 z 1500 pracowników fabryki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Okazało się, że zapotrzebowanie na Volkswageny ID.4 oraz ID.7 - auta produkowane w zakładzie w Emden - jest mniejsze od pierwotnych planów o niemal 30 proc. To spowodowało, że nie ma potrzeby, by wykorzystywać maksymalną moc produkcyjną zakładu. Volkswagen jest jednak pewny, że sytuacja wróci do normy w momencie, gdy pod koniec bieżącego roku ID.7 oficjalnie zadebiutuje na rynku.

Na koniec warto dodać jeszcze jedną, powiązaną ściśle z tym tematem ciekawostkę - według informacji rady zakładowej fabryki w Emden, produkcja spalinowego Volkswagena Passata przebiega bez żadnych zakłóceń i w tym obszarze nie zajdą żadne znaczące zmiany. 

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy