Volkswagen tnie produkcję i szykuje zwolnienia. Przeliczył się z popytem na elektryki

Volkswagen planuje redukcję zarówno tempa produkcji, jak i zatrudnienia w swojej fabryce w Emden. Zapotrzebowanie na samochody elektryczne produkowane w tamtejszym zakładzie okazało się niższe od planowanego o niemal 30 proc.

Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Samochody elektryczne są wedle statystyk coraz częściej wybierane przez klientów, lecz nadal w większości miejsc na świecie nie są dominującą siłą rynkową. To właśnie dlatego producenci stoją obecnie przed nie lada wyzwaniem - odpowiednio odczytać tendencje i właściwie oszacować popyt. Według najnowszych informacji z Niemiec, przekazanych przez ANEurope, sztuka ta nie udała się Volkswagenowi.

Według najświeższych wieści, fabryka niemieckiej marki w Emden będzie musiała zmienić zasady swojego funkcjonowania. W ciągu najbliższych dwóch tygodni moc linii produkcyjnej ma być ograniczona, a przerwa wakacyjna, która miała trwać trzy tygodnie, zostanie wydłużona o dodatkowe siedem dni. Od sierpnia zaś zwolnionych ma zostać 300 z 1500 pracowników fabryki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Okazało się, że zapotrzebowanie na Volkswageny ID.4 oraz ID.7 - auta produkowane w zakładzie w Emden - jest mniejsze od pierwotnych planów o niemal 30 proc. To spowodowało, że nie ma potrzeby, by wykorzystywać maksymalną moc produkcyjną zakładu. Volkswagen jest jednak pewny, że sytuacja wróci do normy w momencie, gdy pod koniec bieżącego roku ID.7 oficjalnie zadebiutuje na rynku.

Na koniec warto dodać jeszcze jedną, powiązaną ściśle z tym tematem ciekawostkę - według informacji rady zakładowej fabryki w Emden, produkcja spalinowego Volkswagena Passata przebiega bez żadnych zakłóceń i w tym obszarze nie zajdą żadne znaczące zmiany. 

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟