WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Nissan Leaf Kuhl Racing. Ekologia nie musi być nudna

Bądźmy szczerzy - pierwsza generacja Nissana Leaf nie należała do zbyt urodziwych. Japończycy naprawili jednak ten błąd prezntując następcę. Obecny Leaf wygląda naprawdę dobrze. Na tyle dobrze, że zainteresował nawet specjalistów od tuningu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Samochody elektryczne póki co dość rzadko trafiają do tuningowych warsztatów. Nie ma się czemu dziwić. Powodem jest nie tylko stosunkowo niska popularność takich konstrukcji, ale i trudność w ich modyfikacjach. Warsztaty posiadają dużo większe doświadczenie w strojeniu jednostek spalinowych. Mimo to specjalistom z Kuhl Racing udało się uzyskać znaczący, elektryczny przyrost mocy.

Zacznijmy jednak od wyglądu, który zdecydowanie przykuwa uwagę. Leaf już w serii jest dość agresywnie wystylizowanym autem. Tuner postanowił to wykorzystać i podkreślił ostre linie nadwozia. Auto zyskało pokaźny pakiet aerodynamiczny, na który składają się nowe zderzaki, nakładki progowe, spojler tylnej klapy i dyfuzor wyglądający na żywcem wyjęty z torowej wyścigówki.

Jeśli dodamy do tego złote, 21-calowe felgi obute w opony o bardzo niskim profilu oraz pneumatyczne, regulowane zawieszenie, powstanie samochód, który idealnie wpisuje się w kanony japońskiej sceny tuningowej, a przy tym może się podobać. Co więcej, ma też inne zalety poza interesującym wyglądem. To przede wszystkim moc.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Standardowy Leaf może wykrzesać maksymalnie 149 KM. To całkiem niezła wartość zapewniająca przyzwoite osiągi. Nigdy jednak nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Japończykom udało się zwiększyć tę wartość do 217 KM. Przyrost mocy imponuje. Szkoda, że nie można powiedzieć tego samego o maksymalnym momencie obrotowym. Ten wynosi 340 Nm i wzrósł "zaledwie" o 20 Nm.

Co ważne, większa moc nie oznacza podobno mniejszego zasięgu. Kuhl Racing zastosowało wydajniejsze baterie, które pozwalają pokonać na jednym ładowaniu nawet 364 km. Taką ekologię można polubić. Jak widać wcale nie musi być nudna.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"