Nissan nie będzie inwestował w silniki spalinowe. Kierunek na przyszłość jest jasny

Po tym jak trzy japońskie marki ogłosiły współpracę na polu jednostek spalinowych, Nissan wyraźnie zaznacza zupełnie odmienny kierunek.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Autokult

Japończycy są dość sceptycznie nastawieni do elektromobilności. Świadczy o tym chociażby niedawny projekt ogłoszony przez Mazdę, Toyotę i Subaru, zakładający wspólne tworzenie nowych silników spalinowych. Są jednak i marki, które nie widzą większej przyszłości dla tradycyjnych jednostek. Z pewnością zalicza się do nich Nissan.

Japoński producent od lat będący w mariażu z francuskim Renault oficjalnie ogłosił koniec inwestycji w silniki spalinowe. W niedawnym wywiadzie udzielonym magazynowi "Drive" tę decyzję potwierdził sam Francois Bailly, dyrektor ds. planowania w Nissanie.

"Nasza przyszłość to pojazdy elektryczne. Nie inwestujemy w nowe układy napędowe ICE, to jest pewne" - wyjaśnił Bailly. Nie oznacza to jednak całkowitego porzucenia napędów spalinowych. Przejście na elektromobilność ma bowiem postępować stopniowo, przy coraz większym udziale hybryd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Nissan Qashqai - miał być lifting. Jest dużo więcej

Nissan nie zamierza też wycofywać dotychczas stosowanych jednostek z rynków rozwijających się, w szczególności w Azji i Afryce. W przypadku Europy jednak kierunek jest jasny - elektromobilność stanowi absolutny priorytet.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem