Nissan X-Trail wjeżdza do salonów. Hybrydowy napęd i cennik już bez tajemnic

Nowa, czwarta już generacja Nissana X-Trail debiutuje w Europie. Chętni mogą składać zamówienia. Muszą jednak pogodzić się z dość skromną gamą napędów. Do wyboru będzie zwykły benzyniak lub nietypowa hybryda e-Power.

Nissan X-Trail (2023)Nissan X-Trail (2023)
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Nissan
Aleksander Ruciński

Model znany nam już zza oceanu jako Rogue w końcu doczekał się również europejskiego wydania, u nas dostępnego pod nazwą X-Trail. Jak czytamy w komunikacie prasowym, chętni klienci z Polski mogą już składać zamówienia w salonach. Muszą przygotować minimum 181 500 zł.

Tyle trzeba wyłożyć za podstawową wersję wyposażenia N-Connecta sparowaną z benzynowym silnikiem 1.5 VC-T o mocy 163 KM, napędem na przednią oś i bezstopniową przekładnią X-Tronic. Co ciekawe, do wyboru będzie też odmiana 7-osobowa wymagająca dopłaty w wysokości 4 tys. zł.

W cenniku znajdziemy także mocniejsze i znacznie ciekawsze wydanie z hybrydowym napędem e-Power. To rozwiązanie znane już m.in. z nowego Qashqaia. Wyróżnia się nietypowym cyklem pracy, w którym silnik benzynowy pełni jedynie rolę generatora, a elektryczny zestaw odpowiada za napęd. W tym przypadku moc wynosi 204 KM.

Nissan X-Trail (2023)
Nissan X-Trail (2023) © mat. prasowe / Nissan

Cena hybrydy będzie wyższa - od 196 200 zł za wersję N-Connecta i 214 550 zł za wersję Tekna w odmianie 5‑osobowej. Wariant e-Power może być też parowany z napędem na cztery koła e-4ORCE. Wówczas moc wyniesie 213 KM, a cena to 206 200 zł za wersję N-Connecta i od 224 550 zł za odmianę Tekna w wersji 5-osobowej. Tu również możemy dostać dodatkowe dwa miejsca, jeśli dopłacimy 4 tys. zł.

Warto zaznaczyć, że wyposażenie nowego X-Traila nie daje powodów do narzekań. Już w bazowej odmianie N-Connecta dostaniemy m.in. 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich, światła przednie full LED z czujnikiem zmierzchu, system multimedialny NissanConnect z 12,3-calowym ekranem dotykowym czy trójstrefową klimatyzację automatyczną.

Nissan X-Trail (2023)
Nissan X-Trail (2023) © mat. prasowe / Nissan

Tekna wzbogaca samochód m.in. o system audio Bose, system wspomagania prowadzenia ProPilot Assist, wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8 cala oraz elektryczne i bezdotykowe sterowanie pokrywą bagażnika.

Więcej szczegółów dotyczących polskiej oferty powinniśmy poznać niebawem. Pierwsze sztuki nowego X-Traila powinny trafić do klientów w grudniu 2022 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/30] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc