Nowa Honda e:Ny1. Tak, naprawdę się tak nazywa

Honda odsłoniła drugiego elektryka dla Europy. To e:Ny1, który okazuje się kompaktowym SUV-em, wprowadzającym kilka kluczowych zastosowań użytych chociażby dla ochrony ogniw.

Honda e:Ny1Honda e:Ny1
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Mateusz Lubczański

Przejdźmy do faktów (których na razie nie jest sporo). Japończycy mają dziwny sposób nazywania swoich elektryków. Po "toyotowskim" bZ4x przyszedł czas na "hondowski" e:Ny1. To nieco pokrętne wskazanie, że jest to pojazd dla każdego (po angielsku można to odczytać jako "anyone", czyli "ktokolwiek").

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1 © WP Autokult

Biorąc pod uwagę, że jest to auto przeznaczone dla klienta europejskiego, jest to kompaktowy SUV. Warto zwrócić uwagę na umieszczenie ogniw, w podłodze, co przełożyło się na wyjątkowo niski prześwit pojazdu. Podobno – gdy w środku znalazło się trzech dziennikarzy – pod auto nie można było włożyć średniej wielkości smartfona (na wysokość oczywiście). Japończycy stwierdzili, że wszystko przebadano, przetestowano i nie trzeba będzie unikać studzienek jak chociażby w civicu Type-R.

Samo ogniwo ma 68,8 kWh pojemności brutto, co biorąc pod uwagę kompaktowe SUV-y jest raczej w dolnym poziomem dostępnych baterii. Sam producent mówi, że zasięg auta wyniesie 412 km, a silnik elektryczny ma 310 Nm i napędza przednie koła.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Interesujący jest za to czas ładowania. Od 10 do 80 proc. (co jest zalecanym poziomem) energię uzupełnimy w 45 min. Z jednej strony warto zauważyć, że konkurencja jest w stanie to zrobić w czasie o połowę krótszym. Z drugiej – Japończycy mówią wprost o ochronie ogniw i utrzymaniu ich wydajności.

Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach jeszcze jesienią 2023 roku.

  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
[1/19] Honda e:Ny1 Źródło zdjęć: Honda | materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀