Nowa Honda e:Ny1. Tak, naprawdę się tak nazywa

Honda odsłoniła drugiego elektryka dla Europy. To e:Ny1, który okazuje się kompaktowym SUV-em, wprowadzającym kilka kluczowych zastosowań użytych chociażby dla ochrony ogniw.

Honda e:Ny1Honda e:Ny1
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Mateusz Lubczański

Przejdźmy do faktów (których na razie nie jest sporo). Japończycy mają dziwny sposób nazywania swoich elektryków. Po "toyotowskim" bZ4x przyszedł czas na "hondowski" e:Ny1. To nieco pokrętne wskazanie, że jest to pojazd dla każdego (po angielsku można to odczytać jako "anyone", czyli "ktokolwiek").

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1 © WP Autokult

Biorąc pod uwagę, że jest to auto przeznaczone dla klienta europejskiego, jest to kompaktowy SUV. Warto zwrócić uwagę na umieszczenie ogniw, w podłodze, co przełożyło się na wyjątkowo niski prześwit pojazdu. Podobno – gdy w środku znalazło się trzech dziennikarzy – pod auto nie można było włożyć średniej wielkości smartfona (na wysokość oczywiście). Japończycy stwierdzili, że wszystko przebadano, przetestowano i nie trzeba będzie unikać studzienek jak chociażby w civicu Type-R.

Samo ogniwo ma 68,8 kWh pojemności brutto, co biorąc pod uwagę kompaktowe SUV-y jest raczej w dolnym poziomem dostępnych baterii. Sam producent mówi, że zasięg auta wyniesie 412 km, a silnik elektryczny ma 310 Nm i napędza przednie koła.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Interesujący jest za to czas ładowania. Od 10 do 80 proc. (co jest zalecanym poziomem) energię uzupełnimy w 45 min. Z jednej strony warto zauważyć, że konkurencja jest w stanie to zrobić w czasie o połowę krótszym. Z drugiej – Japończycy mówią wprost o ochronie ogniw i utrzymaniu ich wydajności.

Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach jeszcze jesienią 2023 roku.

  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
  • Honda e:Ny1
[1/19] Honda e:Ny1 Źródło zdjęć: Honda | materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu