Nowa Honda Jazz debiutuje w Europie. Będzie dostępna wyłącznie jako hybryda

Jazz kontynuuje koncepcję zapoczątkowaną przez poprzedników.
Jazz kontynuuje koncepcję zapoczątkowaną przez poprzedników.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

14.02.2020 07:53, aktual.: 13.03.2023 13:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Honda nareszcie pochwaliła się europejskim wydaniem nowego Jazza. Auto pod względem ogólnej koncepcji nadwozia nie różni się znacząco od poprzedników. To nadal jedna z najpraktyczniejszych propozycji w segmencie B. Z tą różnicą, że teraz będzie dostępna wyłącznie jako hybryda.

Nowy Jazz stanowi rozwinięcie pomysłu zapoczątkowanego przez poprzedników. Oznacza to stosunkowo wysokie nadwozie kształtem nawiązujące do minivanów i spory rozstaw osi, co razem przekłada się na ponadprzeciętną ilość miejsca w kabinie. Nietypowa konstrukcja ma jeszcze jedną zaletę - jest nią spora przestrzeń w tylnej części podłogi, która pozwoliła ukryć baterie niezbędne do wsparcia systemu hybrydowego.

Hybryda jest bowiem jedyną opcją napędu dostępną w nowym Jazzie. Zapomnijcie o benzyniakach, a nawet dieslach oferowanych w poprzednich generacjach. Tu mamy dwie jednostki elektryczne sprzężone z benzynowym motorem o pojemności 1,5 litra. Taki zestaw generuje łącznie 109 KM mocy i bardzo przyzwoite 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

To wystarczy, by osiągać setkę w czasie 9,4 sekundy i rozpędzać się maksymalnie do 174 km/h. A wszystko to przy średnim obiecywanym spalaniu na poziomie 4,5 litra w standardowym Jazzie oraz 4,8 litra w przypadku wersji Crosstar wyróżniającej się większym prześwitem i lekko uterenowionym wyglądem.

Obraz
© mat. prasowe

Za przeniesienie napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia z symulowanymi biegami - sprawdzone rozwiązanie znane już z innych modeli japońskiego producenta wliczając w to poprzedniego Jazza. Co ważne, kierowca ma do wyboru 3 tryby pracy systemu.

EV Drive umożliwiający krótką jazdę na samym prądzie, Hybrid Drive, w którym napęd elektryczny i spalinowy współpracują automatycznie oraz Engine Drive, gdzie wykorzystywany jest wyłącznie silnik spalinowy, a duża ilość energii elektrycznej magazynowana jest w baterii.

Nowy Jazz pojawi się w polskich salonach już w najbliższych miesiącach. Ceny na razie pozostają nieznane, lecz z pewnością będzie drożej niż w przypadku poprzednika, który mimo wyłącznie spalinowego napędu nie należał do tanich. Z drugiej strony, trudno o równie wszechstronne auto w tym segmencie, więc chętnych raczej nie zabraknie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/34]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (8)
Zobacz także