Nowa Seria 5 debiutuje w wersjach 530e i 550e. Klienci powinni być zadowoleni

Chętni na nowe BMW Serii 5 zyskują kolejne opcje napędu. Niemcy właśnie pochwalili się hybrydowymi wariantami typu plug-in. W mocniejszym dostaniemy nawet sześć cylindrów.

Nowe BMW Serii 5Nowe BMW Serii 5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

Oba warianty dołączą do gamy w listopadzie, ku uciesze wielu klientów. Ci mniej wymagający wybiorą zapewne wersję 530e. Chętni na napęd xDrive mogą z kolei zdecydować się na wariant 550e.

Pierwszy jest oparty na benzynowej czterocylindrówce wspomaganej elektrycznym silnikiem. Łączna moc takiego zestawu to przyzwoite 299 KM. Jak przystało na plug-ina, jest możliwość ładowania z zewnętrznego źródła i jazdy na samym prądzie. Akumulator o pojemności 19,4 kWh pozwoli pokonać do 102 km.

W 550e dostaniemy z kolei sześciocylindrową jednostkę, która przy wsparciu elektryka krzesa aż 489 KM. Akumulator jest ten sam, co w 530e, lecz z uwagi na wyższą moc i napęd na cztery koła, deklarowany zasięg wynosi 90 km.

Nowe BMW Serii 5
Nowe BMW Serii 5 © Materiały prasowe | BMW

W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada 8-stopniowa przekładnia Steptronic. Standardem jest też system rekuperacji energii, 19-calowe felgi czy system dźwięków BMW IconicSounds przydatnych podczas jazdy w trybie elektrycznym.

Pełną specyfikację wraz z cenami powinniśmy poznać niebawem. Tanio jednak nie będzie, gdyż już bazowa piątka z dieslem pod maską startuje od 255 tys. zł.

  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
[1/12] Nowe BMW Serii 5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥