Nowa Seria 5 debiutuje w wersjach 530e i 550e. Klienci powinni być zadowoleni

Chętni na nowe BMW Serii 5 zyskują kolejne opcje napędu. Niemcy właśnie pochwalili się hybrydowymi wariantami typu plug-in. W mocniejszym dostaniemy nawet sześć cylindrów.

Nowe BMW Serii 5Nowe BMW Serii 5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

Oba warianty dołączą do gamy w listopadzie, ku uciesze wielu klientów. Ci mniej wymagający wybiorą zapewne wersję 530e. Chętni na napęd xDrive mogą z kolei zdecydować się na wariant 550e.

Pierwszy jest oparty na benzynowej czterocylindrówce wspomaganej elektrycznym silnikiem. Łączna moc takiego zestawu to przyzwoite 299 KM. Jak przystało na plug-ina, jest możliwość ładowania z zewnętrznego źródła i jazdy na samym prądzie. Akumulator o pojemności 19,4 kWh pozwoli pokonać do 102 km.

W 550e dostaniemy z kolei sześciocylindrową jednostkę, która przy wsparciu elektryka krzesa aż 489 KM. Akumulator jest ten sam, co w 530e, lecz z uwagi na wyższą moc i napęd na cztery koła, deklarowany zasięg wynosi 90 km.

Nowe BMW Serii 5
Nowe BMW Serii 5 © Materiały prasowe | BMW

W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada 8-stopniowa przekładnia Steptronic. Standardem jest też system rekuperacji energii, 19-calowe felgi czy system dźwięków BMW IconicSounds przydatnych podczas jazdy w trybie elektrycznym.

Pełną specyfikację wraz z cenami powinniśmy poznać niebawem. Tanio jednak nie będzie, gdyż już bazowa piątka z dieslem pod maską startuje od 255 tys. zł.

  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
  • Nowe BMW Serii 5
[1/12] Nowe BMW Serii 5 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | BMW

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu