Nowa Toyota Urban Cruiser debiutuje z elektrycznym napędem. Skąd ją znacie?

Toyota będąca hegemonem na rynku hybryd, zaskoczyła świat prezentując w pełni elektrycznego, kompaktowego SUV-a. Nowy Urban Cruiser może stać się hitem.

Nowa Toyota Urban CruiserNowa Toyota Urban Cruiser
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | gael thill, toyota
Aleksander Ruciński

Zapewne wielu z was pamięta pierwszego Urban Cruisera. Crossover segmentu B produkowany w latach 2008-2014 nigdy nie zdobył wielkiej popularności w Europie. Być może przeszkodą była dość osobliwa prezencja. Teraz Japończycy wskrzeszają znaną nazwę, by zrobić drugie podejście. Czym im się uda?

Patrząc na nadwozie nowego Urban Cruisera, trudno mieć większe zastrzeżenia. Auto wygląda nowocześnie i proporcjonalnie, choć niektórym może przypominać produkty innej japońskiej marki. Chodzi oczywiście o Suzuki i nie jest to przypadek. Urban Cruiser jest bowiem technicznym bliźniakiem e-Vitary znanej już z chińskiego rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prawie 130 tys. zł za odświeżonego Yarisa. Co dostajemy w zamian?

Nowa Toyota dobrze wpisuje się w modny segment elektrycznych SUV-ów do miasta. Z długością 4285 mm, szerokością 1800 mm, wysokością 1640 mm i rozstawem osi 2700 mm plasuje się pomiędzy Yarisem Crossem a Corollą Cross. Przestrzeni w kabinie nie powinno zabraknąć, szczególnie, że tylną kanapę można przesuwać.

Nowa Toyota Urban Cruiser
Nowa Toyota Urban Cruiser © Materiały prasowe | gael thill, toyota

Sam kokpit prezentuje się nowocześnie, choć niemal identycznie jak we wspomnianym Suzuki. Znajdziemy tu dwa ekrany - 10,25-calowy przed kierowcą i 10,1-calowy odpowiadający za multimedia. Na szczęście nie brakuje też fizycznych przycisków. Znajdziemy je zarówno na kierownicy, jak i konsoli środkowej. A co z napędem?

Klienci będą mogli wybierać spośród trzech odmian - słabszej, przednionapędowej z akumulatorem o pojemności 49 kWh i silnikiem generującym 144 KM mocy, mocniejszej - 174-konnej, z baterią 61 kW oraz topowej łączącej ten sam akumulator i 184 KM mocy z napędem na cztery koła.

Nowa Toyota Urban Cruiser
Nowa Toyota Urban Cruiser © Materiały prasowe | Toyota, gael thill

Toyota obiecuje bogate wyposażenie. Najważniejsze, zważywszy, że jest to elektryk, wydają się takie elementy jak podgrzewanie baterii czy standardowa pompa ciepła. Nie zabraknie też systemów wsparcia kierowcy, a w bogatszych odmianach, elektrycznie sterowanego fotela czy audio JBL.

Na pełną specyfikację wraz z cenami musimy jeszcze poczekać. Auto zadebiutuje podczas styczniowego salonu w Brukseli, a niedługo potem ma trafić do sprzedaży.

  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
  • Nowa Toyota Urban Cruiser
[1/38] Nowa Toyota Urban Cruiser Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Toyota, gael thill
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach