Nowe BMW i3 nie zaskoczy designem. Szef rozwoju tłumaczy, dlaczego

BMW i3 to bez wątpienia jeden z najbardziej oryginalnych modeli ostatnich lat pod kątem designu. Następca tego modelu zdecydowanie będzie wyglądać bardziej konwencjonalnie, co potwierdził szef rozwoju Bawarczyków.

BMW i3BMW i3
Źródło zdjęć: © WP | Autokult.pl
Kamil Niewiński

BMW i3 to mały hatchback, który debiutując na rynku w 2013 r. był jednym z pierwszych szeroko dostępnych aut elektrycznych, a także jednym z pierwszych, który zdołał zdobyć całkiem niezłą popularność. Na ulicach nadal możemy zobaczyć wiele egzemplarzy tego bardzo ciekawie wyglądającego modelu - zarówno w ofercie firm carsharingowych, jak i w rękach osób prywatnych.

No właśnie, design - to właśnie ten aspekt bardzo mocno podzielił praktycznie wszystkich, a w szczególności fanów BMW. Obły, wysoki, z małym grillem - wygląd i3 był mocno niekonwencjonalny. Nawet projektanci wiedzieli, że tym autem mogą włożyć niejako kij w mrowisko i rzeczywiście się nie pomylili.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW X2 - jest diesel, jest elektryk, ale ten wygląd...

BMW i3 nie jest produkowane od 2022 r. lecz wiadomo, że jego następca wejdzie prędzej czy później do produkcji. Prawdopodobnie nastąpi to gdzieś w okolicach 2025 r., kiedy to na rynek na dobre zaczną wchodzić modele bazowane na Neue Klasse.

Już teraz wiemy już, że nowe i3 zdecydowanie nie będzie aż tak kontrowersyjne w swoim wyglądzie. Potwierdził to w rozmowie z portalem Automobilwoche Frank Weber, członek rady nadzorczej i szef ds. rozwoju BMW.


Wielu osobom [BMW i3] się podobało, lecz w oczach innych ten model nie był prawdziwym BMW. W swojej szkolnej klasie był jak outsider. Nie będziemy tego powtarzać w takiej formie.

Frank Weber
szef ds. rozwoju BMW
BMW i3 przy ładowarce Greenway
BMW i3 przy ładowarce Greenway © Autokult

Jakie będzie nowe BMW i3? Mówimy raczej o modelu budżetowym, który będzie progiem wejściowym dla osób zainteresowanych elektrykami od Bawarczyków.


BMW zdecydowanie musi wprowadzić na rynek niedrogi, kompaktowy samochód. Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienia klientom jak najlepszego dostępu do marki BMW. To właśnie dlatego bardzo uważnie myślimy o tym, w jaki sposób auto z najniższego progu cenowego może stać się częścią rodziny Neue Klasse.

Frank Weber
szef ds. rozwoju BMW
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie