Nowe BMW i3 nie zaskoczy designem. Szef rozwoju tłumaczy, dlaczego

BMW i3 to bez wątpienia jeden z najbardziej oryginalnych modeli ostatnich lat pod kątem designu. Następca tego modelu zdecydowanie będzie wyglądać bardziej konwencjonalnie, co potwierdził szef rozwoju Bawarczyków.

BMW i3BMW i3
Źródło zdjęć: © WP | Autokult.pl
Kamil Niewiński

BMW i3 to mały hatchback, który debiutując na rynku w 2013 r. był jednym z pierwszych szeroko dostępnych aut elektrycznych, a także jednym z pierwszych, który zdołał zdobyć całkiem niezłą popularność. Na ulicach nadal możemy zobaczyć wiele egzemplarzy tego bardzo ciekawie wyglądającego modelu - zarówno w ofercie firm carsharingowych, jak i w rękach osób prywatnych.

No właśnie, design - to właśnie ten aspekt bardzo mocno podzielił praktycznie wszystkich, a w szczególności fanów BMW. Obły, wysoki, z małym grillem - wygląd i3 był mocno niekonwencjonalny. Nawet projektanci wiedzieli, że tym autem mogą włożyć niejako kij w mrowisko i rzeczywiście się nie pomylili.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

BMW X2 - jest diesel, jest elektryk, ale ten wygląd...

BMW i3 nie jest produkowane od 2022 r. lecz wiadomo, że jego następca wejdzie prędzej czy później do produkcji. Prawdopodobnie nastąpi to gdzieś w okolicach 2025 r., kiedy to na rynek na dobre zaczną wchodzić modele bazowane na Neue Klasse.

Już teraz wiemy już, że nowe i3 zdecydowanie nie będzie aż tak kontrowersyjne w swoim wyglądzie. Potwierdził to w rozmowie z portalem Automobilwoche Frank Weber, członek rady nadzorczej i szef ds. rozwoju BMW.


Wielu osobom [BMW i3] się podobało, lecz w oczach innych ten model nie był prawdziwym BMW. W swojej szkolnej klasie był jak outsider. Nie będziemy tego powtarzać w takiej formie.

Frank Weber
szef ds. rozwoju BMW
BMW i3 przy ładowarce Greenway
BMW i3 przy ładowarce Greenway © Autokult

Jakie będzie nowe BMW i3? Mówimy raczej o modelu budżetowym, który będzie progiem wejściowym dla osób zainteresowanych elektrykami od Bawarczyków.


BMW zdecydowanie musi wprowadzić na rynek niedrogi, kompaktowy samochód. Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienia klientom jak najlepszego dostępu do marki BMW. To właśnie dlatego bardzo uważnie myślimy o tym, w jaki sposób auto z najniższego progu cenowego może stać się częścią rodziny Neue Klasse.

Frank Weber
szef ds. rozwoju BMW

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie