Nowe Mini Countryman EV debiutuje jako największy model marki

Wraz z nowym Cooperem EV Mini pokazało również elektrycznego Countrymana. Nowa generacja SUV-a bazuje na rozwiązaniach znanych już z BMW iX1.

Nowe Mini Countryman EVNowe Mini Countryman EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mini
Aleksander Ruciński

Ma 4433 mm długości, 1843 mm szerokości i 1656 mm wysokości. Nowe mini nie jest więc takie mini. To oficjalnie największy model w historii marki i następca jednego z najpopularniejszych aut tego producenta. Nowy Countryman skrywa pod maską elektryczny napęd, który będzie oferowany w dwóch konfiguracjach.

W bazowej, Countryman E z silnikiem o mocy 204 KM zasilającym przednią oś oraz Countryman SE ALL4 z napędem na cztery koła i dwiema jednostkami generującymi łącznie 313 KM.

Słabsza wersja otrzyma akumulator o pojemności 54 kWh, zapewniający do 462 km zasięgu. W mocniejszej dostaniemy 64 kWh i 433 km zasięgu. Oba warianty mogą być ładowane mocą do 130 kW. Jeśli chodzi o osiągi - Countryman E przyspiesza do setki w 8,6 sekundy, a jego mocniejszy odpowiednik w 5,6 sekundy.

Mini Countryman EV
Mini Countryman EV © Materiały prasowe | Mini

Wizualnie samochód mocno różni się od poprzednika, zachowując przy tym kształty i proporcje typowe dla brytyjskiej marki. Łatwo jednak dostrzec, że styliści starali się unowocześnić i wyostrzyć nadwozie, dodając więcej kantów i załamań.

Wnętrze także się zmieniło. Jest minimalistyczne i ciekawie wykończone, a główny element stanowi okrągły wyświetlacz o średnicy 240 mm. Mini chwali się też nowym systemem operacyjnym Mini 9 i rozbudowanym asystentem głosowym.

Mini Countryman EV
Mini Countryman EV © Materiały prasowe | Mini

Pasażerowie powinni ucieszyć się z większej przestrzeni z tyłu i kanapy przesuwanej w zakresie 13 cm. To rozwiązanie pozwalające także zoptymalizować przestrzeń bagażową, która domyślnie zmieści 460 litrów, a po rozłożeniu foteli nawet 1450 litrów ładunku.

Nowy Countryman zaliczy oficjalnie debiut podczas targów IAA w Monachium, a na rynek trafi za kilka miesięcy. Wówczas powinniśmy poznać pełną specyfikację wraz z cenami.

  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Nowe Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
  • Mini Countryman EV
[1/37] Mini Countryman EV Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mini
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy