Offroad Marcina: Jeep Renegade Trailhawk 4xe - hybryda plug-in w terenie

Trudno mieć za złe producentom, że wprowadzają do gamy hybrydy, których klienci nie oczekują. Muszą sobie radzić z normami emisji, a niektóre modele poświęcają na rzecz innych. Renegade Trailhawk wydaje się być ofiarą złożoną dla Wranglera i Gladiatora, ale ma swoje zalety w terenie.

Marcin Łobodziński

W pierwszym odcinku serii "Offroad Marcina" sprawdziłem w warunkach terenowych Jeepa Renegade'a Trailhawka 4xe. Jest to model o tyle ciekawy, że w najbardziej terenowej specyfikacji stał się hybrydą i nie jest dostępny w innych wersjach silnikowych. No i kosztuje... od 181 600 zł!

Trzeba kochać i bardzo potrzebować Trailhawka, by kupić wersję 4xe w tej właśnie specyfikacji. Tym bardziej że napęd budzi pewne wątpliwości. Niespójna praca skrzyni biegów i mizerny zasięg na prądzie to jeszcze nic w porównaniu do zużycia paliwa, które jest porównywalne z dużo większymi autami.

W terenie cechuje go bardzo dobra, najlepsza w historii tej odmiany, dynamika, która pozwala rozpędzić się do odpowiedniej prędkości przed podjazdem na dystansie kilku metrów. Ponadto, nadal ma spory prześwit, a cały spód samochodu jest chroniony stalowymi płytami. Niestety, napęd 4xe jest kompletnie nieprzygotowany do przejazdów przez wodę. Więcej ciekawych informacji znajdziecie w materiale wideo.

Więcej na temat Renegade'a 4xe w mniej terenowych warunkach przeczytacie w teście Mariusza Zmysłowskiego:

Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli