Dodge z wtyczką i elektryczny jeep. Stellantis ujawnia daty

Pierwszy elektryk Jeepa i pierwsze hybrydy plug-in Dodge'a. Wszystko to w ciągu najbliższych 2 lat. Koncern Stellantis pochwalił się planami na najbliższą przyszłość.

Jeep ma już w ofercie auta z wtyczką. Teraz czas na Dodge'a.Jeep ma już w ofercie auta z wtyczką. Teraz czas na Dodge'a.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Koncern Stellantis utworzony z połączenia FCA i PSA ma śmiałe plany na przyszłość. Oczywiście dotyczą one nie tylko rozwoju poszczególnych marek, ale i stopniowej elektryfikacji ich gam. Wszystko po to, by spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin oraz przygotować się na szykowane zmiany prawne, takie jak np. proponowany zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych w Europie po 2035 roku.

Stellantis chce elektryfikacji we wszystkich markach, także tych, których domem jest Ameryka. Mowa m.in. o Dodge'u i Jeepie. Z najnowszych zapowiedzi opublikowanych przez koncern wynika, że w najbliższych latach, a więc do 2023 roku, w ofercie pojawi się co najmniej 20 nowych zelektryfikowanych modeli lub wersji.

Mowa tu zarówno o hybrydach typu plug-in, jak i pojazdach w pełni elektrycznych. Te pierwsze są już oferowane m.in. przez Jeepa w postaci linii 4xe. W 2023 roku dołączy do nich w pełni elektryczna propozycja, która zapoczątkuje nowy rozdział w historii marki.

Dodge z kolei dostanie nieoferowane dotychczas hybrydy plug-in, które mają być gotowe już w 2022 roku. Na razie jednak Stellantis nie zdradza konkretów, więc trudno przewidzieć, o jakich modelach mowa. Możliwe jednak, że na pierwszy ogień pójdą SUV-y, takie jak Durango.

Oznacza to, że typowo amerykańska motoryzacja, jeszcze do niedawna postrzegana jako ostoja napędu spalinowego, również zaczyna skręcać w kierunku elektromobilności. Warto wspomnieć, że konkurencyjny Ford czy General Motors zmierzają w podobnym kierunku. Jeśli dorzucimy do tego deklaracje dotyczące wycofania spaliniaków ogłoszone np. w Kanadzie, okaże się, że Ameryka, choć wolniej, zmierza w tym samym kierunku co Europa.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny