Opel Grandland X Hybrid4 ma łącznie 300 KM i przejedzie na prądzie 50 km 

Układ napędowy ma 300 KM, moc trafia na cztery koła, a auto ma czarną maskę. Czy to opis rasowego hothatcha? Nie, to Opel Grandland X i to w wersji hybrydowej.

Czarna maska w Oplu Grandlandzie X Hybrid4 zwiastuje emocjeCzarna maska w Oplu Grandlandzie X Hybrid4 zwiastuje emocje
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Opel
Michał Zieliński

Plan elektryfikacji Opla zaczyna nabierać kształtów. Przed nami premiera w pełni elektrycznej Corsy nowej generacji, ale wcześniej niemiecki producent pokazał kompaktowego SUV-a Grandlanda X w wersji hybrydowej. Jest to napęd typu plug-in. Zasięg na prądzie wynosi do 50 km, a naładowanie baterii zajmuje godzinę i 50 minut.

Układ napędowy składa się z trzech silników. Dwa elektryczne mają łączną moc 109 KM. Napędzają wszystkie koła, a prąd do nich jest dostarczany z baterii o pojemności 13,2 kWh. Z kolei spalinowy ma pojemność 1,6 litra i rozwija 200 KM. Łączna moc układu to 300 KM, co powinno przełożyć się na niezłe osiągi. Opel nie podaje konkretnych liczb, poza zużyciem paliwa – to ma wynieść 2,2 l/100 km.

Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4 © Fot. Materiały prasowe/Opel

Kierowcy będą mieć do wyboru cztery tryby jazdy: w pełni elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy. Producent zastosował szereg ułatwień, by kierowcy mogli jak najczęściej używać tego pierwszego. Jednym z nich ma być wydajnie działający system rekuperacji, który ma zwiększyć zasięg na akumulatorze o nawet 10 proc. Drugim będzie serwis Free2Move umożliwiający dostęp do 85 tys. ładowarek w całej Europie.

Na ten moment nie są znane ceny Opla Grandlanda X Hybrid4. Auto ma trafić do sprzedaży w najbliższych miesiącach, a pierwsze egzemplarze dotrą do klientów na początku 2020 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne