Mateusz Żuchowski

Pierwszy kontakt z Audi Concept C. Kamil Łabanowicz pokazał mi przyszłość marki

Audi Concept C to najnowsze studium marki, które zapowiada całkowicie nowy kierunek wyglądu przyszłych modeli z Ingolstadt. Nie tylko z tego powodu wzbudziło ono w ostatnich tygodniach tyle emocji. Skąd się wziął pomysł na ten projekt i co on rzeczywiście oznacza dla przyszłości Audi, opowiedział mi jego współtwórca, Polak Kamil Łabanowicz.

Kamil Łabanowicz to jeden z doświadczonych stylistów zespołu designu Audi zlokalizowanego w samym sercu marki w Ingolstadt. W ciągu ostatnich kilkunastu lat stworzył tam projekty m.in. koncepcyjnego e-trona quattro, produkcyjnego S3 oraz świętującego od niedawna wielkie sukcesy w Chinach, sprzedawanego pod nową marką (pisaną wielkimi literami) AUDI E5 Sportback.

Kierunek designu nowych modeli marki zacznie jednak odchodzić od wymienionych prac. Ma to związek ze zmianą na pozycji szefa Kamila: po 10 latach piastowania pozycji lidera designu Audi pożegnał się z nią Marc Lichte i zastąpiony został Włochem Massimo Frascellą, wcześniej odpowiedzialnym m.in. za bieżącą generację Range Rovera oraz - wzbudzającego nie mniej kontrowersji niż jego pierwszy samodzielny projekt w Audi - koncepcyjnego Jaguara 00.

Audi Concept C to prototyp elektrycznego samochodu sportowego, który już w 2027 r. ma przeistoczyć się w model produkcyjny. To jednak coś o wiele więcej: to zapowiedź nowego wyglądu wszystkich samochodów marki. Różne elementy tego projektu mają być widoczne w całej gamie, od miejskich hatchbacków po największe SUV-y i limuzyny.

Dlaczego Concept C wygląda akurat tak i co to oznacza dla przyszłych klientów marki? O tym wszystkim opowiada mój rozmówca w powyższym filmie, który razem z prototypem niedawno odwiedził Warszawę.

Więcej wideo
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!