Pininfarina Battista Anniversario doczeka się tylko 5 sztuk. Każda za ponad 10 mln zł

Elektryczne hiperauto Pininfariny doczekało się specjalnej odsłony Anniversario stworzonej z okazji 90. urodzin włoskiego studia projektowego. Auto powstanie w liczbie zaledwie 5 egzemplarzy. Szczęśliwcy, którzy dostąpią zaszczytu kupienia tego modelu, będą musieli wyłożyć 2,6 mln euro.

600 tys. euro - tyle trzeba dopłacić za kilka detali, które pozwolą się wyróżnić.600 tys. euro - tyle trzeba dopłacić za kilka detali, które pozwolą się wyróżnić.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Wersja Anniversario jest droższa od standardowej Battisty o 600 tys. euro. Na jakie atrakcje mogą więc liczyć ci, którzy zdecydują się dopłacić równowartość trzech Lamborghini Urusów do podstawowego wariantu?

Tym, co od razu rzuca się w oczy, jest trójkolorowy lakier nadwozia, oparty na barwach Bianco Sestriere, Grigio Antonelliano oraz Iconica Blu. By osiągnąć taki efekt, specjaliści z Pininfariny musieli oddzielnie lakierować poszczególne elementy, które następnie były składane ręcznie. To jednak nie wszystko. Nadwozie zyskało bowiem też kilka nowych elementów aerodynamicznych.

Zestaw określany przez producenta mianem Furiosa Package składa się z ostrzejszych dokładek zderzaków, agresywniejszego dyfuzora i dużego, tylnego skrzydła. Wszystko jest oczywiście wykonane z włókna węglowego, by zanadto nie zwiększać masy własnej pojazdu.

Klienci mogą też liczyć na większe, 21-calowe felgi o odchudzonej konstrukcji. Dzięki lekkiej, centralnej śrubie udało się zaoszczędzić 10 kg masy, choć przy takiej mocy napędu i tak będzie to nieodczuwalna różnica. Cztery elektryczne motory o mocy około 1850 KM zapewniają bowiem szokujące osiągi niezależnie od obciążenia.

Włosi twierdzą, że pierwsza setka pojawia się na liczniku po mniej niż 2 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. A wszystko to przy maksymalnym zasięgu na poziomie 500 km. To imponujące parametry. O tym, czy znajdą one swoje potwierdzenie w rzeczywistości, dowiemy się pod koniec roku. Wówczas mają ruszyć pierwsze dostawy do klientów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy