Pininfarina Battista Anniversario doczeka się tylko 5 sztuk. Każda za ponad 10 mln zł

Elektryczne hiperauto Pininfariny doczekało się specjalnej odsłony Anniversario stworzonej z okazji 90. urodzin włoskiego studia projektowego. Auto powstanie w liczbie zaledwie 5 egzemplarzy. Szczęśliwcy, którzy dostąpią zaszczytu kupienia tego modelu, będą musieli wyłożyć 2,6 mln euro.

600 tys. euro - tyle trzeba dopłacić za kilka detali, które pozwolą się wyróżnić.600 tys. euro - tyle trzeba dopłacić za kilka detali, które pozwolą się wyróżnić.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Wersja Anniversario jest droższa od standardowej Battisty o 600 tys. euro. Na jakie atrakcje mogą więc liczyć ci, którzy zdecydują się dopłacić równowartość trzech Lamborghini Urusów do podstawowego wariantu?

Tym, co od razu rzuca się w oczy, jest trójkolorowy lakier nadwozia, oparty na barwach Bianco Sestriere, Grigio Antonelliano oraz Iconica Blu. By osiągnąć taki efekt, specjaliści z Pininfariny musieli oddzielnie lakierować poszczególne elementy, które następnie były składane ręcznie. To jednak nie wszystko. Nadwozie zyskało bowiem też kilka nowych elementów aerodynamicznych.

Zestaw określany przez producenta mianem Furiosa Package składa się z ostrzejszych dokładek zderzaków, agresywniejszego dyfuzora i dużego, tylnego skrzydła. Wszystko jest oczywiście wykonane z włókna węglowego, by zanadto nie zwiększać masy własnej pojazdu.

Klienci mogą też liczyć na większe, 21-calowe felgi o odchudzonej konstrukcji. Dzięki lekkiej, centralnej śrubie udało się zaoszczędzić 10 kg masy, choć przy takiej mocy napędu i tak będzie to nieodczuwalna różnica. Cztery elektryczne motory o mocy około 1850 KM zapewniają bowiem szokujące osiągi niezależnie od obciążenia.

Włosi twierdzą, że pierwsza setka pojawia się na liczniku po mniej niż 2 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. A wszystko to przy maksymalnym zasięgu na poziomie 500 km. To imponujące parametry. O tym, czy znajdą one swoje potwierdzenie w rzeczywistości, dowiemy się pod koniec roku. Wówczas mają ruszyć pierwsze dostawy do klientów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota