Elektryczna Pininfarina Battista. 1900 KM opakowane w piękne nadwozie

Alternatywne źródła napędu mogą zapewniać emocjonujące osiągi. Od kilku lat udowadnia to chociażby Tesla. Silniki elektryczne coraz częściej trafiają także do supersamochodów, czego wspaniałym przykładem jest najnowsze dzieło włoskiego studia Pininfarina.

Wygląda świetnie, a jeździ podobno jeszcze lepiej.Wygląda świetnie, a jeździ podobno jeszcze lepiej.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Battista, bo tak nazywa się ten wspanialy pojazd, imponuje w każdym calu. Włosi podeszli do tematu bardzo poważnie, korzystając z doświadczenia najlepszych inżynierów. Do budowy elektrycznego superauta zaprzęgli specjalistów, którzy wcześniej tworzyli takie dzieła jak: Bugatti Veyron i Chiron, Lamborghini Urus, McLaren P1, Porsche Mission E, Pagani Zonda czy Mercedes AMG Project One.

Dzięki ich zaangażowaniu powstało najmocniejsze seryjne auto w całej historii włoskiej motoryzacji. Jakby tego było mało, nie jest ono napędzane potężnym V12, lecz zestawem silników elektrycznych generujących łącznie 1900 KM. Jeśli taka wartość nie robi na was wystarczającego wrażenia, warto wspomnieć jeszcze o maksymalnym momencie obrotowym - 2300 Nm.

Te imponujące parametry zapewniają włoskiemu potworowi wspaniałe osiągi. Setka pojawia się na liczniku w niecałe 2 s, a prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. Przyspieszenie 0-300 km/h trwa natomiast tylko 12 s. Jeśli myślicie, że efektem ubocznym jest tu słaby zasięg, to się mylicie. Pełne ładowanie baterii o pojemności 120 kWh pozwala na przejechanie 450 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Co ważne, Battista jest nie tylko oszałamiająco szybkim pojazdem, ale też wyjątkowo urodziwym. W końcu stworzyło go najsłynniejsze studio projektowe świata. Każdy element podporządkowano jak najlepszej aerodynamice i choć widać tu sporo nawiązań do modeli Ferrari, auto wyróżnia się na tle innych supersamochodów.

Kabina w niczym nie przypomina spartańskich wnętrz, które często możemy obserwować w podobnych projektach - sprawiających wrażenie niedokończonych czy zrobionych na siłę, tylko po to by pochwalić się technicznymi możliwościami. Zgodnie z zapowiedziami, Battista będzie dobrze wyposażonym i świetnie wykonanym samochodem, który już niebawem wejdzie do produkcji. Stanie się to nie później niż w 2020 roku. Wiadomo, że powstanie zaledwie 150 sztuk, a każda z nich będzie kosztować krocie. Ile dokładnie? Tego jeszcze nie wiadomo.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/21] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem