WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

To najmocniejszy samochód, jaki powstał we Włoszech. Pininfarina pokaże produkcyjną Battistę

O Pininfarinie Battiście można było już usłyszeć, ale Włosi w końcu pokażą produkcyjny model na żywo. Wyjątkowe kształty to nie wszystko, bowiem karoseria auta na pierwszych zdjęciach mieni się odkrytym włóknem węglowym. Wiadomo też, jak głęboko trzeba będzie zajrzeć do portfela.

Pininfarina BattistaPininfarina Battista
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Automobili Pininfarina
Filip Buliński

Można narzekać na elektryfikację i uśmiercanie "prawdziwej motoryzacji", ale obok Pininfariny Battisty nikt nie przejdzie obojętnie. I choć zaprojektowali ją Włosi, pod maską nie znajdziemy mocarnego V12. Ani nawet V8. Za to do dyspozycji kierowcy będzie aż 1900 KM i 2300 Nm pochodzących z 4 silników elektrycznych. Nieźle? To dopiero początek.

Automobili Pininfarina zaplanowało na nadchodzący Monterey Car Week, który rozpocznie się 12 sierpnia, odsłonięcie produkcyjnej wersji swojego hiper-GT. Przy okazji Włosi udostępnili zdjęcia odkrywające fragmenty auta, które zostanie pokazane szerszej publiczności. Widać na nich, że 2-drzwiowe coupe przyciąga wzrok odsłoniętym włóknem węglowym.

Pininfarina Battista
Pininfarina Battista © fot. mat. prasowe/Automobili Pininfarina

Do tego nadkola mają wypełniać 21-calowe felgi w czarnym błyszczącym wykończeniu. Środek będzie nie mniej ekskluzywny – klienci znajdą tu tapicerkę z czarnej, ekologicznej skóry, pikowane siedzenia z alcantary i nawiązujące do nadwozia włókno węglowe. A to wszystko z kontrastującymi, niebieskimi nićmi.

Najmocniejsze włoskie hiperauto, jakie kiedykolwiek powstało, osiąga setkę w niespełna 2 sekundy, a 300 km/h pojawi się na zegarach już po 12 sekundach. Jeśli przytrzymamy wyprostowaną prawą nogę jeszcze przez chwilę, Battista rozpędzi się do 350 km/h. Zasięg? Akumulatory o pojemności 120 kWh mają według Włochów zapewnić przejechanie ok. 500 km, a gwarancja na baterie wynosi 10 lat.

Pininfarina Battista
Pininfarina Battista © fot. mat. prasowe/Automobili Pininfarina

Jest i zła wiadomość. Specjaliści z Cambiano zbudują tylko 150 sztuk tego dzieła na kołach, ale specjalny program indywidualizacji pozwoli dopasować egzemplarz do wymagań klienta. A ten będzie musiał zajrzeć głęboko do portfela, bowiem ceny hiper-GT będą zaczynać się od 2,2 mln USD (ok. 8,43 mln zł).

Jeśli byście chcieli wydać jeszcze więcej – nie ma problemu. Pininfarina przygotowała też limitowaną do 5 sztuk wersję Battista Anniversario, która także będzie się prężyć na Monterey Car Week. Wyróżnia się nieco innym ospojlerowaniem i specjalnym, dwukolorowym malowaniem.

Głównymi rynkami sprzedaży Battisty mają być Stany Zjednoczone oraz Europa, a dopiero w dalszej kolejności Azja i Bliski Wschód. Przy okazji premiery, w konkursie elegancji w Pebble Beach, Battiście będą towarzyszyły wybrane modele z 91-letniej historii, zaprojektowane przez Pininfarinę.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy