To najmocniejszy samochód, jaki powstał we Włoszech. Pininfarina pokaże produkcyjną Battistę

O Pininfarinie Battiście można było już usłyszeć, ale Włosi w końcu pokażą produkcyjny model na żywo. Wyjątkowe kształty to nie wszystko, bowiem karoseria auta na pierwszych zdjęciach mieni się odkrytym włóknem węglowym. Wiadomo też, jak głęboko trzeba będzie zajrzeć do portfela.

Pininfarina BattistaPininfarina Battista
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Automobili Pininfarina
Filip Buliński

Można narzekać na elektryfikację i uśmiercanie "prawdziwej motoryzacji", ale obok Pininfariny Battisty nikt nie przejdzie obojętnie. I choć zaprojektowali ją Włosi, pod maską nie znajdziemy mocarnego V12. Ani nawet V8. Za to do dyspozycji kierowcy będzie aż 1900 KM i 2300 Nm pochodzących z 4 silników elektrycznych. Nieźle? To dopiero początek.

Automobili Pininfarina zaplanowało na nadchodzący Monterey Car Week, który rozpocznie się 12 sierpnia, odsłonięcie produkcyjnej wersji swojego hiper-GT. Przy okazji Włosi udostępnili zdjęcia odkrywające fragmenty auta, które zostanie pokazane szerszej publiczności. Widać na nich, że 2-drzwiowe coupe przyciąga wzrok odsłoniętym włóknem węglowym.

Pininfarina Battista
Pininfarina Battista © fot. mat. prasowe/Automobili Pininfarina

Do tego nadkola mają wypełniać 21-calowe felgi w czarnym błyszczącym wykończeniu. Środek będzie nie mniej ekskluzywny – klienci znajdą tu tapicerkę z czarnej, ekologicznej skóry, pikowane siedzenia z alcantary i nawiązujące do nadwozia włókno węglowe. A to wszystko z kontrastującymi, niebieskimi nićmi.

Najmocniejsze włoskie hiperauto, jakie kiedykolwiek powstało, osiąga setkę w niespełna 2 sekundy, a 300 km/h pojawi się na zegarach już po 12 sekundach. Jeśli przytrzymamy wyprostowaną prawą nogę jeszcze przez chwilę, Battista rozpędzi się do 350 km/h. Zasięg? Akumulatory o pojemności 120 kWh mają według Włochów zapewnić przejechanie ok. 500 km, a gwarancja na baterie wynosi 10 lat.

Pininfarina Battista
Pininfarina Battista © fot. mat. prasowe/Automobili Pininfarina

Jest i zła wiadomość. Specjaliści z Cambiano zbudują tylko 150 sztuk tego dzieła na kołach, ale specjalny program indywidualizacji pozwoli dopasować egzemplarz do wymagań klienta. A ten będzie musiał zajrzeć głęboko do portfela, bowiem ceny hiper-GT będą zaczynać się od 2,2 mln USD (ok. 8,43 mln zł).

Jeśli byście chcieli wydać jeszcze więcej – nie ma problemu. Pininfarina przygotowała też limitowaną do 5 sztuk wersję Battista Anniversario, która także będzie się prężyć na Monterey Car Week. Wyróżnia się nieco innym ospojlerowaniem i specjalnym, dwukolorowym malowaniem.

Głównymi rynkami sprzedaży Battisty mają być Stany Zjednoczone oraz Europa, a dopiero w dalszej kolejności Azja i Bliski Wschód. Przy okazji premiery, w konkursie elegancji w Pebble Beach, Battiście będą towarzyszyły wybrane modele z 91-letniej historii, zaprojektowane przez Pininfarinę.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯