Kolejny pożar salonu aut elektrycznych. Producent się tłumaczy

Jak podają tamtejsze media, w Chinach zadziwiająco często wybuchają pożary w punktach sprzedaży chińskiej marki Build Your Dreams. Marka we wszystkich przypadkach wyklucza jednak samozapłon akumulatorów pojazdów.

Pożar salonu BYD w QingkouPożar salonu BYD w Qingkou
Źródło zdjęć: © Twitter | Sound_of_hope
Błażej Buliński
12

Według statystyk pożarniczych, samochody elektryczne płoną rzadziej niż auta z silnikami spalinowymi. Dziesięć pożarów salonów marki BYD w ciągu mniej niż 3 lat to jednak dość zaskakująca i alarmująca liczba. Wszystkie wydarzyły się w Chinach, a ostatni 16 maja w mieście Fuzhou w prowincji Fujian. Płomienie strawiły siedem pojazdów z ekspozycji oraz kilka aut klientów, które znajdowały się w serwisie. Z budynku, w którym mieścił się salon, został tylko szkielet. Nie było ofiar wśród ludzi.

BYD zdementowało początkowe doniesienia o samozapłonie jednego z aut – według danych monitorujących stan baterii aut, do których producent ma dostęp, przed pożarem nie było żadnych nieprawidłowości. Przedstawiciele marki zadeklarowali pełną gotowość współpracy ze wszystkimi służbami przy badaniu źródła pożaru. Jak podaje portal Carscoops powołując się na chińską stację telewizyjną NTDTV, do tej pory pożary miały miejsce:

  • w październiku 2021 roku w salonie BYD w mieście Hainan,
  • w maju 2022 r. w warsztacie BYD w mieście Hengshui,
  • 9 lipca 2022 r. w salonie BYD w Nanning City,
  • 18 listopada 2022 r. w fabryce BYD w Daya Bay West District,
  • 8 grudnia 2022 r. w salonie BYD w Zhengzhou City,
  • 1 czerwca 2023 r. w magazynie zakładów BYD w Pangguan,
  • w maju 2023 r. w salonie BYD w Jiangmen,
  • w grudniu 2023 r. w salonie BYD w Shenyang,
  • 18 grudnia 2023 r. w salonie BYD w Chengdu,
  • 30 grudnia 2023 r. w salonie w Binzhou.

Przyczyny tych pożarów nie zostały podane do wiadomości publicznej. BYD we wszystkich przypadkach wyklucza winę samych aut.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców