WAŻNE
TERAZ

Zwrot ws. wybuchu w Rembertowie. Ewakuacja mieszkańców

Porsche szuka inwestorów. Planuje budowę gigafabryki baterii

Porsche coraz mocniej stawia na elektromobilność. Kolejnym tego przykładem są najświeższe doniesienia medialne, według których producent samochodów szuka kontrahenta, z którym mógłby stworzyć gigafabrykę akumulatorów.

Porsche Taycan 4S Sport Turismo w FinlandiiPorsche Taycan 4S Sport Turismo w Finlandii
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mariusz Barwiński
Kamil Niewiński

Porsche bardzo poważnie podchodzi do przyszłości w intensywnie zmieniającym się świecie czterech kółek. Oczywiście ogromną uwagę przykuwają prace Niemców nad paliwami syntetycznymi, które teoretycznie mogłyby wejść do użytku w Unii Europejskiej w 2035 r., na co zresztą Porsche naciska. Nie sposób jednak nie podążać za trendami rynkowymi i nie stawiać również na samochody elektryczne.

Porsche planuje, że do 2030 r. aż 80 proc. sprzedawanych przez markę egzemplarzy aut będzie napędzana właśnie jednostkami elektrycznymi. By jednak móc zapewnić sobie niezależność, konieczne jest zbudowanie swojej własnej bazy podzespołów. To między innymi dlatego w maju 2023 r. Porsche ostatecznie dopięło formalności związanych z przejęciem firmy Cellforce trudniącej się właśnie produkcją wysokowydajnych baterii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche Taycan - Porsche naszych czasów?

To właśnie w ramach grupy Cellforce producent ma planować budowę nowej gigafabryki, która miałaby być zdolna do produkcji baterii o łącznej mocy 10-20 GWh rocznie. Jak przyznaje dla Reutersa dyrektor finansowy marki Lutz Meschke, koszt budowy takiego zakładu miałby wynieść 2-3 miliardy euro, a rozważanymi lokalizacjami są Europa, USA oraz Kanada, z czego dwie ostatnie opcje wydają się kuszące z uwagi na ceny energii.

W 2024 r. zakończy się budowa pierwszej fabryki baterii Porsche, która zlokalizowana jest z niemieckiej miejscowości Weissach. Już teraz wiadomo jednak, że potrzebna będzie kolejna, większa placówka. Na razie trwać mają rozmowy z potencjalnymi inwestorami – zarówno tymi, którzy mają dostarczyć zastrzyk finansów, jak i tymi oferującymi miejsce na budowę nowego zakładu.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie