Mercedes Klasy R może powrócić. Ma być ponad 1000-konnym elektrykiem

Mercedes Klasy R był samochodem, który trafił do klientów o dość… wyszukanym smaku. Teraz magazyn "Car" donosi o możliwym powrocie tego modelu. Prawdopodobnie będzie on elektryczny i pojawi się w gamie jako EQR.

Nie był za piękny, ale punktował w innych kategoriachNie był za piękny, ale punktował w innych kategoriach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe Mercedesa
Mateusz Lubczański

Połączenie minivana, kombi i suva, jakie zagościło na rynku w 2006 roku, było co najmniej zaskakujące. Mercedes Klasy R nie był hitem sprzedaży, ale warto zauważyć, że ktoś z komórki AMG zdecydował się na włożenie do tego modelu silnika V8 o pojemności 6,2 litra. Iście szalone połączenie!

Równie szalona ma być też "nowa" Klasa R. Magazyn "Car" donosi, że może ona nosić nazwę GLR lub - co bardziej prawdopodobne - EQR. Podobno pracował nad nią Tobias Moers, który wyniósł AMG na szczyt, a teraz to samo próbuje zrobić z Astonem Martinem.

Klasa R miałaby mieć akumulator o pojemności 105 kWh, chłodzony cieczą i oparty na grafenie. W teorii miałby pozwolić na ładowanie nawet o mocy 350 kW. Koła mają być napędzane trzema silnikami o mocy 250 kW, co razem daje nieco ponad 1000 KM. Mercedes miałby zamontować na tylnej osi dwustopniową skrzynię biegów, tak, jak zrobiono to np. w Porsche Taycanie.

Przed Mercedesem czas nowości – wiemy już, że niemiecki producent chce wprowadzić elektryczną Klasę S, po czym zajmie się premierami pokroju EQA i EQE. Potwierdzono też prace nad elektryczną Klasą G. GLR lub EQR mają pojawić się na rynku do 2025 roku. Do 2030 roku oferta silników spalinowych zostanie zmniejszona o 70 proc.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem