R-ki będą wyłącznie elektryczne. Volkswagen zdradza plany i datę

Topowa dywizja R, reprezentująca sportowe modele Volkswagena, stanie się w pełni elektrycznym oddziałem znacznie wcześniej niż pozostała gama marki. Elektryfikacja nie będzie jednak oznaczać rezygnacji z osiągów.

Przyszłe R-ki nie będą spalinowePrzyszłe R-ki nie będą spalinowe
Źródło zdjęć: © autokult | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Decyzję w niedawnej rozmowie z brytyjskim magazynem "Autocar" potwierdził sam Reinhold Ivenz - szef działu R Volkswagena. Przyznał, że podjęto już pierwsze kroki w temacie transformacji. Kilka elektrycznych modeli jest już w planach. Wciąż jednak brakuje konkretnych terminów dotyczących ich wprowadzenia na rynek. "Rozważane są różne koncepcje i możliwości" - tłumaczy Ivenz.

Z zapowiedzi wynika, że elektryczne R-ki wyróżniałyby się nie tylko szybkim i mocnym napędem, ale i krótkim czasem ładowania, a zróżnicowanie samej gamy byłoby podobne jak dotychczas. Możemy więc spodziewać się odpowiedników obecnego T-ROC'a, Tiguana czy Golfa.

Oczywiście proces transformacji będzie przebiegał stopniowo. Oznacza to, że jeszcze przez kilka lat nie zabraknie spalinowych R-ek. Datą graniczną, po której te znikną z oferty, ma być rok 2030. Oznacza to, że Volkswagen zelektryfikuję gamę sportowych modeli wcześniej niż swoje pozostałe auta.

Trzeba przyznać, że to dość ciekawy zabieg. Czas pokaże jak odbiorą go klienci przez lata przyzwyczajani przez Niemców do mocnych benzyniaków.

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania