Rolls-Royce zapowiada ostatnie V12. Później będzie już tylko prąd

Rolls-Royce Spectre to pierwszy, ale z pewnością nie ostatni elektryczny samochód tej luksusowej marki. Przed 2030 rokiem cała jej gama będzie zasilana prądem. Wcześniej poznamy kilka V12. Nie liczcie jednak na wiele.

Torsten Müller-Ötvös, CEO Rolls-Royce Motor Cars, i SpectreTorsten Müller-Ötvös, CEO Rolls-Royce Motor Cars, i Spectre
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe, Rolls-Royce | Adam Warner
Aleksander Ruciński

Szef Rolls-Royce'a, Torsten Müller-Ötvös w niedawnej rozmowie z magazynem "Autocar" pochwalił się planami na przyszłość. Nie od dziś wiadomo, że ta będzie elektryczna, ale jak ma wyglądać transformacja?

Dość bezpośrednio i niezbyt łagodnie. Jak się bowiem okazuje, Rolls nie ma w planach opcji przejściowych w postaci hybryd. Zapowiada się więc gwałtowny przeskok z V12 na elektryki. Niełatwo wyobrazić sobie większą skrajność. Producent najwyraźniej jednak uważa, że klienci to wytrzymają.

Patrząc na zainteresowanie, jakie budzi pierwszy elektryczny model, Spectre, trudno dziwić się spokojnemu podejściu. Wygląda na to, że Rolls-Royce, nawet bez V12, znajdzie spore grono zamożnych klientów.

W kwestii V12 - przed nami wciąż kilka premier, choć tylko połowicznych. Nie będą to bowiem zupełnie nowe modele, lecz odświeżone wersje już istniejących. To Phantom, Ghost i Cullinan - wyjaśnił Torsten Müller-Ötvös.

Rolls-Royce ma za sobą wspaniały rok. W 2022 pobił historyczny rekord, sprzedając ponad 6 tys. aut. Wiele wskazuje, że w przyszłości poprawi te wyniki. Z V12 czy bez - to raczej kwestia drugorzędna.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny