Seat el-Born już oficjalnie. Hiszpanie też mają swojego "elektryka"

Najważniejsza premiera Seata na Salonie Samochodowym w Genewie pojawiła się w mediach nieco wcześniej niż chcieliby tego Hiszpanie. El-Born to samochód zaprojektowany na platformie MEB – tej samej, którą wykorzystuje Volkswagen I.D.

Seat el-BornSeat el-Born
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Dlatego trudno by auto znacząco różniło się kształtem od elektrycznego Volkswagena. Seat jednak jak zwykle chce się wybić z tłumu. Właśnie dlatego mamy kilka ostrzejszych linii, wloty powietrza umieszczone nieco niżej, jak i podwójny spoiler. Układ świateł – zarówno z przodu, jak i z tyłu – znamy już z najnowszych modeli Seata.

"Zaprojektowany do jazdy" – takie stwierdzenie można znaleźć w informacji prasowej. To dobrze, dokładnie tego oczekiwałem. El-Born, którego nazwa wzięta jest od dzielnicy Barcelony, jest pojazdem elektrycznym. Akumulatory mają pojemność 62 kWh, które pozwalają na przejechanie 420 km. Pojedynczy silnik elektryczny ma moc 204 KM, przez co rozpędza auto do "setki" w 7,5 s.

Seat el-Born
Seat el-Born © mat. prasowe

Seat chwali się drugim poziomem autonomii, co oznacza, że el-Born sam potrafi trzymać się pasa, zachowywać daną prędkość oraz poradzi sobie w korkach.

Seat el-Born
Seat el-Born © mat. prasowe

Zrezygnowanie z tradycyjnej przekładni pozwoliło na zwiększenie przestrzeni w kabinie – producent wspomina o możliwości umieszczenia torby pomiędzy przednimi fotelami. Wnętrze wygląda dość tradycyjnie, co może być plusem dla wielu, lecz role większości przycisków przejął 10-calowy ekran.

Seat el-Born pojawi się na salonie samochodowym w Genewie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem