Nie ma już "kury" na masce. Czesi obniżyli też ceny

Po czterech latach od rynkowego debiutu Škoda odświeżyła Enyaqa. Auto zyskało całkowicie nowy przód, lepsze wyposażenie i - co zaskakujące - atrakcyjniejsze ceny.

Nowa Škoda Enyaq Nowa Škoda Enyaq
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Škoda Auto
Aleksander Ruciński

Odświeżona Škoda Enyaq - co się zmieniło?

Nowego Enyaqa rozpoznacie przede wszystkim po całkowicie przeprojektowanym przodem określanym przez producenta mianem "Tech-Deck Face". To rozwiązanie stylistyczne zapoczątkowane w modelu Elroq zostało teraz przeniesione do większego brata i zaowocowało wyraźną poprawą aerodynamiki. Współczynnik oporu wynosi teraz 0.245 dla standardowej odmiany i 0.229 dla wersji Coupe. Wcześniej było to odpowiednio 0,264 i 0,240. Przy okazji liftingu zniknęło też logo Škody. Zastąpiono je napisem zarówno z przodu, z tyłu, jak i na kierownicy.

Jeśli chodzi o gamę napędów, kształtuje się ona podobnie, jak dotychczas. Nie sposób jednak nie zauważyć niższych cen. Enyaq, który dotychczas startował od 209 850 zł, jest teraz dostępny już za 189 900 zł. Za topową wersję Sportline zapłacimy natomiast 224 450 zł zamiast 261 550 zł. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Kodiaq - ma diesla i ogromny bagażnik

Škoda Enyaq po liftingu - ceny poszczególnych wersji

  • 60 - 63 kWh i 204 KM RWD - od 189 900 zł
  • 85 - 82 kWh i 285 KM RWD - od 209 900 zł
  • 85x - 82 kWh i 285 KM AWD - od 222 100 zł
  • 85 Sportline - 82 kWh i 285 KM RWD - od 224 450 zł

Co warte odnotowania, już standardowe wyposażenie nie rozczarowuje. W bazowej odmianie 60 dostaniemy m.in. multimedia z 13-calowym ekranem, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system bezkluczykowy, aktywny tempomat, podgrzewane fotele przednie czy trójstrefową klimatyzację.

Nowa Škoda Enyaq
Nowa Škoda Enyaq © Materiały prasowe | Škoda Auto

W wydaniu 85/85x dochodzą do tego m.in. przyciemniane szyby, indukcyjna ładowarka smartfona, elektrycznie otwierana klapa bagażnika oraz system utrzymywania pasa ruchu.

Wariant Sportline wyróżnia się natomiast sportowymi fotelami, sportowymi amortyzatorami, pełnym oświetleniem LED z matrycowymi reflektorami, 20-calowymi felgami czy pakietem stylistyczny Sportline.

Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀