Nie ma już "kury" na masce. Czesi obniżyli też ceny

Po czterech latach od rynkowego debiutu Škoda odświeżyła Enyaqa. Auto zyskało całkowicie nowy przód, lepsze wyposażenie i - co zaskakujące - atrakcyjniejsze ceny.

Nowa Škoda Enyaq Nowa Škoda Enyaq
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Škoda Auto
Aleksander Ruciński
18

Odświeżona Škoda Enyaq - co się zmieniło?

Nowego Enyaqa rozpoznacie przede wszystkim po całkowicie przeprojektowanym przodem określanym przez producenta mianem "Tech-Deck Face". To rozwiązanie stylistyczne zapoczątkowane w modelu Elroq zostało teraz przeniesione do większego brata i zaowocowało wyraźną poprawą aerodynamiki. Współczynnik oporu wynosi teraz 0.245 dla standardowej odmiany i 0.229 dla wersji Coupe. Wcześniej było to odpowiednio 0,264 i 0,240. Przy okazji liftingu zniknęło też logo Škody. Zastąpiono je napisem zarówno z przodu, z tyłu, jak i na kierownicy.

Jeśli chodzi o gamę napędów, kształtuje się ona podobnie, jak dotychczas. Nie sposób jednak nie zauważyć niższych cen. Enyaq, który dotychczas startował od 209 850 zł, jest teraz dostępny już za 189 900 zł. Za topową wersję Sportline zapłacimy natomiast 224 450 zł zamiast 261 550 zł. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Kodiaq - ma diesla i ogromny bagażnik

Škoda Enyaq po liftingu - ceny poszczególnych wersji

  • 60 - 63 kWh i 204 KM RWD - od 189 900 zł
  • 85 - 82 kWh i 285 KM RWD - od 209 900 zł
  • 85x - 82 kWh i 285 KM AWD - od 222 100 zł
  • 85 Sportline - 82 kWh i 285 KM RWD - od 224 450 zł

Co warte odnotowania, już standardowe wyposażenie nie rozczarowuje. W bazowej odmianie 60 dostaniemy m.in. multimedia z 13-calowym ekranem, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system bezkluczykowy, aktywny tempomat, podgrzewane fotele przednie czy trójstrefową klimatyzację.

Nowa Škoda Enyaq
Nowa Škoda Enyaq © Materiały prasowe | Škoda Auto

W wydaniu 85/85x dochodzą do tego m.in. przyciemniane szyby, indukcyjna ładowarka smartfona, elektrycznie otwierana klapa bagażnika oraz system utrzymywania pasa ruchu.

Wariant Sportline wyróżnia się natomiast sportowymi fotelami, sportowymi amortyzatorami, pełnym oświetleniem LED z matrycowymi reflektorami, 20-calowymi felgami czy pakietem stylistyczny Sportline.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu