Nie ma już "kury" na masce. Czesi obniżyli też ceny

Po czterech latach od rynkowego debiutu Škoda odświeżyła Enyaqa. Auto zyskało całkowicie nowy przód, lepsze wyposażenie i - co zaskakujące - atrakcyjniejsze ceny.

Nowa Škoda Enyaq Nowa Škoda Enyaq
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Škoda Auto
Aleksander Ruciński

Odświeżona Škoda Enyaq - co się zmieniło?

Nowego Enyaqa rozpoznacie przede wszystkim po całkowicie przeprojektowanym przodem określanym przez producenta mianem "Tech-Deck Face". To rozwiązanie stylistyczne zapoczątkowane w modelu Elroq zostało teraz przeniesione do większego brata i zaowocowało wyraźną poprawą aerodynamiki. Współczynnik oporu wynosi teraz 0.245 dla standardowej odmiany i 0.229 dla wersji Coupe. Wcześniej było to odpowiednio 0,264 i 0,240. Przy okazji liftingu zniknęło też logo Škody. Zastąpiono je napisem zarówno z przodu, z tyłu, jak i na kierownicy.

Jeśli chodzi o gamę napędów, kształtuje się ona podobnie, jak dotychczas. Nie sposób jednak nie zauważyć niższych cen. Enyaq, który dotychczas startował od 209 850 zł, jest teraz dostępny już za 189 900 zł. Za topową wersję Sportline zapłacimy natomiast 224 450 zł zamiast 261 550 zł. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Kodiaq - ma diesla i ogromny bagażnik

Škoda Enyaq po liftingu - ceny poszczególnych wersji

  • 60 - 63 kWh i 204 KM RWD - od 189 900 zł
  • 85 - 82 kWh i 285 KM RWD - od 209 900 zł
  • 85x - 82 kWh i 285 KM AWD - od 222 100 zł
  • 85 Sportline - 82 kWh i 285 KM RWD - od 224 450 zł

Co warte odnotowania, już standardowe wyposażenie nie rozczarowuje. W bazowej odmianie 60 dostaniemy m.in. multimedia z 13-calowym ekranem, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system bezkluczykowy, aktywny tempomat, podgrzewane fotele przednie czy trójstrefową klimatyzację.

Nowa Škoda Enyaq
Nowa Škoda Enyaq © Materiały prasowe | Škoda Auto

W wydaniu 85/85x dochodzą do tego m.in. przyciemniane szyby, indukcyjna ładowarka smartfona, elektrycznie otwierana klapa bagażnika oraz system utrzymywania pasa ruchu.

Wariant Sportline wyróżnia się natomiast sportowymi fotelami, sportowymi amortyzatorami, pełnym oświetleniem LED z matrycowymi reflektorami, 20-calowymi felgami czy pakietem stylistyczny Sportline.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach