WAŻNE
TERAZ

Dwulecie Koalicji 15 października. Prof. Antoni Dudek: To Tusk jest problemem

Škoda Enyaq RS debiutuje z wyższą mocą i lepszym zasięgiem

Po niecałych dwóch latach od debiutu Škoda postanowiła delikatnie odświeżyć swojego elektryka.

Škoda Enyaq RS iVŠkoda Enyaq RS iV
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

Odświeżyć w sensie technicznym, gdyż wizualnie nic się nie zmieniło. Klienci powinni być jednak zadowoleni. Dostaną bowiem mocniejsze auto, którym zajadą dalej.

Kluczową nowością w wersji RS są elektryczne silniki, które teraz, w duecie generują łącznie 338 KM mocy. To o 39 KM więcej niż dotychczas, co zdecydowanie przekłada się na osiągi. Sprint do setki trwa teraz 5,5 sekundy , czyli o sekundę mniej niż w pierwotnym wydaniu.

Zdaniem producenta, silniki są nie tylko mocniejsze, ale i wydajniejsze, co przekłada się również na zużycie energii. Akumulator o pojemności 77 kWh netto pozwoli teraz pokonać 541 km na jednym ładowaniu. W bardziej aerodynamicznej wersji coupe będzie to nawet 547 km.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Enyaq iV – elektryk na miarę polskich możliwości?

Wszystko to w parze z wyższą obsługiwaną mocą ładowania. Zamiast 135 kW jest 175 kW, co przy korzystaniu z odpowiednio mocnych urządzeń przełoży się na krótszy czas spędzony przy ładowarce. Zgodnie z deklaracjami zapełnienie baterii z 10 do 80 proc. potrwa teraz 28 minut.

Enyaq RS iV po poprawkach powinien trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Na razie nie wiemy, jak techniczny lifting wpłynie na ceny. Już teraz jednak nie było to tanie auto. Wersję RS wyceniano dotychczas na 287 500 zł.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem