Słowo-klucz: krzem. Porsche inwestuje w nowe ogniwa do elektryków

Już w 2030 roku 80 proc. oferty Porsche ma być dostępne z silnikiem elektrycznym. To wymaga opracowania jeszcze bardziej wydajnych akumulatorów. Niemcy już wiedzą, w co inwestować: nowe ogniwa z krzemem.

W przypadku imprez na torze Taycany ładują się z takiego gigantycznego powerbankuW przypadku imprez na torze Taycany ładują się z takiego gigantycznego powerbanku
Źródło zdjęć: © fot. Porsche Polska
Mateusz Lubczański

Porsche inwestuje miliony euro (jak stwierdzają przedstawiciele marki, chodzi o dwucyfrowe liczby) w nowe akumulatory opracowywane z firmą Customcells. Fabryka już w 2024 roku ma być w stanie produkować ogniwa o łącznej pojemności 100 MWh.

Kluczem ma być wykorzystanie krzemu w budowie anody. To pozwala na poprawę kilku ważnych aspektów: ogniwo ma większą gęstość energetyczną (może być mniejsze przy takiej samej wydajności), osiąga większe napięcie (szybsze ładowanie) i lepiej radzi sobie z wysokimi temperaturami. Dokładne możliwości takiego akumulatora nie są jeszcze znane.

Już poinformowano o ewentualnym recyklingu ogniwa w niemieckim Schwarzheide. Lit, nikiel, kobalt i mangan mają być odzyskiwane w ramach procesu hydrometalurgicznego i wykorzystane do budowy kolejnych akumulatorów.

Porsche pracuje również nad ekologicznymi paliwami. Już od 2022 roku samochody startujące w 911 GT3 Cup mają pracować na benzynie wyprodukowanej z dwutlenku węgla złapanego z atmosfery. To ma pozwolić na stworzenie zamkniętego obiegu dwutlenku węgla odpowiedzialnego za ocieplanie klimatu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie