Stellantis i CATL chcą otworzyć fabrykę baterii w Europie. To klucz do tanich aut na prąd

Konsorcjum chce wytwarzać akumulatory litowo-żelazowo-fosforowe, które mają być zauważalnie tańsze od konkurencyjnych odpowiedników.

Citroën ë-C3Citroën ë-C3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Citroën
Aleksander Ruciński

Stellantis łączy siły z chińskim producentem baterii CATL. Spółka zamierza otworzyć w Europie gigafabrykę akumulatorów, która pozwoli nie tylko uniezależnić koncern od zewnętrznych dostawców, ale i znacząco obniżyć koszty.

Decyzja dotycząca wielkości zakładów czy ich konkretnej lokalizacji nie została jeszcze podjęta. Obie strony podpisały jednak porozumienie prowadzące do realizacji wspólnych celów.

Jak informuje Maxime Picat, szef działu zakupów i łańcucha dostaw w koncernie Stellantis, finalizacja współpracy nastąpi w najbliższych miesiącach. Wówczas poznamy konkrety. Fabryka ma być gotowa do produkcji najpóźniej za trzy lata.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baterie litowo-żelazowo-fosforowe (LFP) mają pozwolić Stellantisowi na tworzenie wydajnych, trwałych, ale i przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych. Przykładem jest nowy Citroën ë-C3 wyceniany w bazowej wersji na 23 300 euro.

CATL to największy producent akumulatorów na świecie, zaopatrujący m.in. Teslę, Vokswagena i Hyundaia. Niebawem do tego portfolio dołączy także Stellantis.

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona