Stellantis i CATL chcą otworzyć fabrykę baterii w Europie. To klucz do tanich aut na prąd

Konsorcjum chce wytwarzać akumulatory litowo-żelazowo-fosforowe, które mają być zauważalnie tańsze od konkurencyjnych odpowiedników.

Citroën ë-C3Citroën ë-C3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Citroën
Aleksander Ruciński
4

Stellantis łączy siły z chińskim producentem baterii CATL. Spółka zamierza otworzyć w Europie gigafabrykę akumulatorów, która pozwoli nie tylko uniezależnić koncern od zewnętrznych dostawców, ale i znacząco obniżyć koszty.

Decyzja dotycząca wielkości zakładów czy ich konkretnej lokalizacji nie została jeszcze podjęta. Obie strony podpisały jednak porozumienie prowadzące do realizacji wspólnych celów.

Jak informuje Maxime Picat, szef działu zakupów i łańcucha dostaw w koncernie Stellantis, finalizacja współpracy nastąpi w najbliższych miesiącach. Wówczas poznamy konkrety. Fabryka ma być gotowa do produkcji najpóźniej za trzy lata.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baterie litowo-żelazowo-fosforowe (LFP) mają pozwolić Stellantisowi na tworzenie wydajnych, trwałych, ale i przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych. Przykładem jest nowy Citroën ë-C3 wyceniany w bazowej wersji na 23 300 euro.

CATL to największy producent akumulatorów na świecie, zaopatrujący m.in. Teslę, Vokswagena i Hyundaia. Niebawem do tego portfolio dołączy także Stellantis.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców