Tata Avinya ma w sobie coś z VW ID.3. I nie chodzi tylko o rodzaj napędu

Indyjska marka Tata również wkracza na drogę elektryfikacji, a koncept Avinya stanowi imponującą zapowiedź tej decyzji. Wygląda naprawdę dobrze, choć niektórym może nieco przypominać bardziej pospolitą konkurencję.

Tata AvinyaTata Avinya
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tata
Aleksander Ruciński

Tata, choć jest właścicielem Jaguara i Land Rovera, jako marka kojarzy się raczej z budżetowymi i mało efektownymi projektami. Prezentowany koncept Avinya może więc być dla wielu sporym zaskoczeniem. Wygląda naprawdę okazale i jest elektrykiem. Gdyby trafił do produkcji w takiej formie, raczej nie narzekałby na brak klientów.

Nadwozie może się podobać. W szczególności z przodu, gdzie zastosowano dyskretnie podświetlany grill i wąskie lampy LED. Tył zwieńczony pionową, praktyczną klapą też prezentuje się nieźle. Z boku natomiast Aviya wygląda jak powiększony Volkswagen ID.3, choć absolutnie nie jest to żadna wada.

Poza tym, w ID.3 nie znajdziecie tylnych drzwi otwieranych pod wiatr. Zrezygnowano ze słupka B, co przekłada się na łatwość zajmowania miejsca w kabinie. Samo wnętrze jak przystało na koncept jest bardzo futurystyczne, ale i przytulne, a obracane fotele dodatkowo wzmacniają domowy klimat.

Tata Avinya
Tata Avinya © mat. prasowe / Tata

Niestety Tata milczy w sprawie najważniejszego, czyli napędu. Nie przeszkadza to jednak w odważnych deklaracjach dotyczących akumulatora - półgodzinne ładowanie ma przekładać się na dodatkowe 500 km zasięgu. Cóż, chętnie poczekam na potwierdzenie w rzeczywistości.

To może jednak nie nadejść szybko. Na pewno nie wcześniej niż w 2025 roku. Do tego czasu Tata zamierza rozwinąć swoją architekturę GEN 3, która posłuży do budowy całej gamy elektryków. Plany są ambitne, a koncept Avinya to najlepszy dowód, że warto śledzić tatę w najbliższych latach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇