Tata Avinya ma w sobie coś z VW ID.3. I nie chodzi tylko o rodzaj napędu

Indyjska marka Tata również wkracza na drogę elektryfikacji, a koncept Avinya stanowi imponującą zapowiedź tej decyzji. Wygląda naprawdę dobrze, choć niektórym może nieco przypominać bardziej pospolitą konkurencję.

Tata AvinyaTata Avinya
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tata
Aleksander Ruciński

Tata, choć jest właścicielem Jaguara i Land Rovera, jako marka kojarzy się raczej z budżetowymi i mało efektownymi projektami. Prezentowany koncept Avinya może więc być dla wielu sporym zaskoczeniem. Wygląda naprawdę okazale i jest elektrykiem. Gdyby trafił do produkcji w takiej formie, raczej nie narzekałby na brak klientów.

Nadwozie może się podobać. W szczególności z przodu, gdzie zastosowano dyskretnie podświetlany grill i wąskie lampy LED. Tył zwieńczony pionową, praktyczną klapą też prezentuje się nieźle. Z boku natomiast Aviya wygląda jak powiększony Volkswagen ID.3, choć absolutnie nie jest to żadna wada.

Poza tym, w ID.3 nie znajdziecie tylnych drzwi otwieranych pod wiatr. Zrezygnowano ze słupka B, co przekłada się na łatwość zajmowania miejsca w kabinie. Samo wnętrze jak przystało na koncept jest bardzo futurystyczne, ale i przytulne, a obracane fotele dodatkowo wzmacniają domowy klimat.

Tata Avinya
Tata Avinya © mat. prasowe / Tata

Niestety Tata milczy w sprawie najważniejszego, czyli napędu. Nie przeszkadza to jednak w odważnych deklaracjach dotyczących akumulatora - półgodzinne ładowanie ma przekładać się na dodatkowe 500 km zasięgu. Cóż, chętnie poczekam na potwierdzenie w rzeczywistości.

To może jednak nie nadejść szybko. Na pewno nie wcześniej niż w 2025 roku. Do tego czasu Tata zamierza rozwinąć swoją architekturę GEN 3, która posłuży do budowy całej gamy elektryków. Plany są ambitne, a koncept Avinya to najlepszy dowód, że warto śledzić tatę w najbliższych latach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie