WAŻNE
TERAZ

Likwidacja MAP, dwa nowe resorty. Nadchodzi rekonstrukcja rządu

Tata Avinya ma w sobie coś z VW ID.3. I nie chodzi tylko o rodzaj napędu

Indyjska marka Tata również wkracza na drogę elektryfikacji, a koncept Avinya stanowi imponującą zapowiedź tej decyzji. Wygląda naprawdę dobrze, choć niektórym może nieco przypominać bardziej pospolitą konkurencję.

Tata AvinyaTata Avinya
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tata
Aleksander Ruciński

Tata, choć jest właścicielem Jaguara i Land Rovera, jako marka kojarzy się raczej z budżetowymi i mało efektownymi projektami. Prezentowany koncept Avinya może więc być dla wielu sporym zaskoczeniem. Wygląda naprawdę okazale i jest elektrykiem. Gdyby trafił do produkcji w takiej formie, raczej nie narzekałby na brak klientów.

Nadwozie może się podobać. W szczególności z przodu, gdzie zastosowano dyskretnie podświetlany grill i wąskie lampy LED. Tył zwieńczony pionową, praktyczną klapą też prezentuje się nieźle. Z boku natomiast Aviya wygląda jak powiększony Volkswagen ID.3, choć absolutnie nie jest to żadna wada.

Poza tym, w ID.3 nie znajdziecie tylnych drzwi otwieranych pod wiatr. Zrezygnowano ze słupka B, co przekłada się na łatwość zajmowania miejsca w kabinie. Samo wnętrze jak przystało na koncept jest bardzo futurystyczne, ale i przytulne, a obracane fotele dodatkowo wzmacniają domowy klimat.

Tata Avinya
Tata Avinya © mat. prasowe / Tata

Niestety Tata milczy w sprawie najważniejszego, czyli napędu. Nie przeszkadza to jednak w odważnych deklaracjach dotyczących akumulatora - półgodzinne ładowanie ma przekładać się na dodatkowe 500 km zasięgu. Cóż, chętnie poczekam na potwierdzenie w rzeczywistości.

To może jednak nie nadejść szybko. Na pewno nie wcześniej niż w 2025 roku. Do tego czasu Tata zamierza rozwinąć swoją architekturę GEN 3, która posłuży do budowy całej gamy elektryków. Plany są ambitne, a koncept Avinya to najlepszy dowód, że warto śledzić tatę w najbliższych latach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii