Tesla ma powody do obaw. Chińska marka depcze jej po piętach w wynikach sprzedaży
Chiny już dawno stały się motoryzacyjną potęgą, odgrywając coraz większą rolę także w świecie elektromobilności. Przykładem jest marka BYD, która ma za sobą wyjątkowo udany rok - w wynikach sprzedaży zbliżyła się do Tesli.
05.01.2023 | aktual.: 05.01.2023 15:58
Marka BYD podsumowała 2022 rok, który okazał się rekordowy pod względem sprzedaży aut elektrycznych. Chińczycy sprzedali łącznie 911 410 pojazdów notując 184-procentowy wzrost w stosunku do roku 2021. Jeśli dodamy do tego hybrydy plug-in, wynik wzrośnie do 1 868 543 aut.
To wystarczające liczby, by w Tesli zapaliła się czerwona lampka. Jeśli tak dalej pójdzie, największy producent aut elektrycznych na świecie może spaść na drugie miejsce. W ostatnich 12 miesiącach Amerykanie sprzedali 1 313 851 sztuk. Imponujący wynik, ale z mniejszym wzrostem niż w przypadku Chińczyków - "tylko" 40 proc. w stosunku do 2021 roku.
Jeśli BYD utrzyma dotychczasowe tempo może szybko przegonić Teslę. Tym bardziej, że klienci spoza Chin coraz bardziej przekonują się do azjatyckiej motoryzacji. Co więcej, modele z portfolio BYD są tańsze od produktów Tesli - ceny wahają się między 14 490 a 29 tys. dolarów.
Wyniki Chińczyków imponują, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że rok 2022 stał w Chinach pod znakiem restrykcyjnej walki z COVID-em, co z pewnością miało negatywny wpływ na działalność firmy. Możliwe, że w 2023 roku BYD dopiero rozwinie skrzydła. Tesla ma więc powody do obaw.