BYD Han EV to chiński rywal Tesli Model 3, który będzie dostępny w Europie

Chińska marka BYD, będąca drugim największym producentem aut elektrycznych na świecie, kontynuuje swoją ekspansję na europejskim rynku. Po zapowiadanym niedawno SUV-ie Tang EV600 przyszedł czas na dynamicznie wystylizowany model Han EV, który ma rywalizować z Teslą Model 3.

Nadwozie wygląda dobrze, ale wnętrze jest jeszcze lepsze.Nadwozie wygląda dobrze, ale wnętrze jest jeszcze lepsze.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

BYD Han EV odpowiada popularnej Tesli Model 3 nie tylko w kwestii wymiarów, ale i podobnej stylistyki. Opływowe, sportowo wystylizowane nadwozie może się podobać. Sądząc po fotografiach prasowych, Chińczycy zamierzają oferować ten model w dwóch wariantach: eleganckim oraz bardziej zadziornym, dzięki czemu powinni trafić w gusta większej rzeszy klientów.

Jeszcze większe wrażenie niż nadwozie robi wnętrze, które nie jest tak minimalistyczne, jak w teslach. Kabina przypomina raczej produkty europejskich marek premium. Centralnym elementem jest oczywiście duży, dotykowy wyświetlacz, a za kierownicą nie brakuje cyfrowych zegarów, ale wszystko to sprawia dość przyjemne, przytulne wrażenie.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Szczególnie dobrze wyglądają czerwone fotele pokryte pikowaną skórą oraz szare drewno zamontowane na boczkach drzwi. Wnętrze przypomina te, które możemy znaleźć w mercedesach. Jeśli materiały rzeczywiście są tak dobre, na jakie wyglądają, a spasowanie nie pozostawia nic do życzenia, Tesla będzie miała naprawdę mocnego rywala.

W Europie Chińczycy chcą sprzedawać ten model w cenie około 45 tys. euro, co w przeliczeniu daje jakieś 200 tys. zł. Jeśli faktycznie tak będzie, Han EV może stać się hitem. Tym bardziej że 450 km zasięgu brzmi obiecująco. Podobnie jak przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 3,9 sekundy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach