Tesla Model S Plaid+ nie powstanie, bo zwykła jest wystarczająco dobra - twierdzi Elon Musk

Nie będzie tesli z plusem. Mimo wcześniejszych, szumnych zapowiedzi, Model S Plaid+ nie trafi do produkcji. Fani marki i wielbiciele topowych wersji mogą być zawiedzeni. Całej reszcie raczej nie zrobi to wielkiej różnicy.

Miało być "na bogato", lecz będzie nieco biedniej.Miało być "na bogato", lecz będzie nieco biedniej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Tesla
Aleksander Ruciński

Ci, którzy w miarę regularnie śledzą ruchy Tesli, zapewne zdążyli już przyzwyczaić się do opóźnień, zmian planów czy rozbieżności pomiędzy obietnicami a rzeczywistością. Model S Plaid+ nie będzie tu wyjątkiem. Topowe wydanie amerykańskiego elektryka - mimo wcześniejszych zapowiedzi - nie trafi na rynek. Powód, przynajmniej ten oficjalny, jest dość banalny. "Nie ma takiej potrzeby, gdyż Plaid jest wystarczająco dobry" - napisał Elon Musk na Twitterze.

Niezależnie od rzeczywistych przyczyn, trudno nie zgodzić się z szefem Tesli, gdyż "standardowy" Plaid podobno przyspiesza do setki w czasie 1,99 sekundy i zapewnia nawet 620 km zasięgu. Jak na elektryka są to naprawdę imponujące wartości. Oczekujący na "plusa" mogą być jednak rozczarowani. Tym bardziej że Tesla kusiła zapowiedziami 830-kilometrowego zasięgu i jeszcze lepszego przyspieszenia. Chętni, by sprawdzić to na własnej skórze, będą musieli zadowolić się słabszym wydaniem.

Jesteście zdziwieni? Ja nie, bo podobnych "wpadek" z udziałem Tesli było już naprawdę sporo. Wygląda na to, że marketing znów wziął górę nad zdrowym rozsądkiem, a bańka dmuchana od kilku miesięcy pękła, pozostawiając po sobie niezbyt przyjemną aurę. Wątpliwe jednak, by odbiło się to na wynikach sprzedaży. W końcu zwykły Plaid "jest wystarczająco dobry".

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie