Ładowanie tesli z rynku amerykańskiego to kłopot. Jak sobie z tym poradzić?

Pojazdy elektryczne Tesli są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Jednak w zależności od kontynentu, na którym się je eksploatuje, mają różne złącza do ładowania. Czym się różnią?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Maciej Gis

Tesla jest dobrym przykładem na to, że samochody na poszczególnych rynkach różnią się od siebie i to w sposób istotny. W tym przypadku nawet bardzo.

W Europie najpopularniejszym, a właściwie standardowym typem złącza do ładowania jest Type 2/CCS Combo 2. Jednak punkty szybkiego ładowania, jako że mają być uniwersalne, wyposażane są w różne typy złączy. Z tego względu podjeżdżając pod punkt szybkiego ładowania, można skorzystać zarówno ze złącza CCS, CHAdeMO, jak i klasycznego Type 2. Tym samym większość aut elektrycznych dostępnych na rynku można za pomocą takiej ładowarki naładować.

Tesle oferowane na Europę mają dostosowane do naszych realiów gniazdo ładowania. Ale te importowane z rynku amerykańskiego już nie. Producent oferuje tam odpowiednie adaptery, jednak adapter do publicznych stacji SAE J1772 – Type 1 jest przydatny tylko za Oceanem.

Z tego względu importowany samochód ze Stanów Zjednoczonych nie może być naładowany przy wykorzystaniu europejskich superchargerów – ultra szybkiej ładowarki. Zainteresowani teslą w ramach importu wprost z Ameryki, powinni pamiętać o różnicach pomiędzy odmianą europejską a amerykańską.

Nie oznacza to jednak, że importując Teslę zza wielkiej wody, nie będziemy w stanie jej w ogóle naładować. Nie skorzystamy tylko z niektórych ładowarek, zwłaszcza ultraszybkich.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć