Ładowanie tesli z rynku amerykańskiego to kłopot. Jak sobie z tym poradzić?

Pojazdy elektryczne Tesli są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Jednak w zależności od kontynentu, na którym się je eksploatuje, mają różne złącza do ładowania. Czym się różnią?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Maciej Gis

Tesla jest dobrym przykładem na to, że samochody na poszczególnych rynkach różnią się od siebie i to w sposób istotny. W tym przypadku nawet bardzo.

W Europie najpopularniejszym, a właściwie standardowym typem złącza do ładowania jest Type 2/CCS Combo 2. Jednak punkty szybkiego ładowania, jako że mają być uniwersalne, wyposażane są w różne typy złączy. Z tego względu podjeżdżając pod punkt szybkiego ładowania, można skorzystać zarówno ze złącza CCS, CHAdeMO, jak i klasycznego Type 2. Tym samym większość aut elektrycznych dostępnych na rynku można za pomocą takiej ładowarki naładować.

Tesle oferowane na Europę mają dostosowane do naszych realiów gniazdo ładowania. Ale te importowane z rynku amerykańskiego już nie. Producent oferuje tam odpowiednie adaptery, jednak adapter do publicznych stacji SAE J1772 – Type 1 jest przydatny tylko za Oceanem.

Z tego względu importowany samochód ze Stanów Zjednoczonych nie może być naładowany przy wykorzystaniu europejskich superchargerów – ultra szybkiej ładowarki. Zainteresowani teslą w ramach importu wprost z Ameryki, powinni pamiętać o różnicach pomiędzy odmianą europejską a amerykańską.

Nie oznacza to jednak, że importując Teslę zza wielkiej wody, nie będziemy w stanie jej w ogóle naładować. Nie skorzystamy tylko z niektórych ładowarek, zwłaszcza ultraszybkich.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟