WAŻNE
TERAZ

Kaczyński umywa ręce w sprawie Mejzy, zdecyduje klub PiS. Znamy kulisy

Teslarossa będzie kultowym ferrari z napędem Tesli. Czy to ma sens?

Klasyki z napędem elektrycznym sukcesywnie zyskują na popularności, szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie coraz więcej osób podejmuje się takich przeróbek. Najnowszym kontrowersyjnym przykładem jest Teslarossa.

Projekt budzi wiele kontrowersjiProjekt budzi wiele kontrowersji
Źródło zdjęć: © youtube / Electric Classic Cars
Aleksander Ruciński

Teslarossa to robocza nazwa projektu, który zrodził się w warsztacie Electric Classic Cars. Firma wcześniej zasłynęła m.in. stworzeniem najszybszego elektrycznego auta świata dla Guya Martina. Za bazę posłużył VW Beetle.

Teraz Brytyjczycy skupili się na nieco innym dziele - jest nim kultowe Ferrari Testarossa, które docelowo ma być zasilane prądem. Jak sugeruje nazwa, najprawdopodobniej będzie to zestaw z Tesli. Detale nie są jeszcze znane, gdyż projekt dopiero wystartował. Już teraz budzi jednak wiele kontrowersji.

Testarossa jest bowiem jedną z ikon motoryzacji. Swoją sławę zawdzięcza nie tylko kanciastym liniom i charakterystycznym, żebrowanym wlotom powietrza po bokach, lecz także 4,9-litrowemu V12, które w szczytowej formie generowało 440 KM.

Testarossa to Teslarossa - Part 2

To wyjątkowy silnik charakteryzujący się 180-stopniowym kątem rozwarcia. Dlaczego ktoś miałby chcieć zastąpić go bezdusznym napędem na prąd? Trudno powiedzieć. Takich osób najwyraźniej jednak nie brakuje, o czym świadczy istnienie warsztatu Electric Classic Cars. Rozwój projektu możecie śledzić na powyższym wideo. Choć nie należę do fanów takich modyfikacji, sam jestem ciekaw efektu końcowego.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy