Test: DS 9 - Nowości pod maską. Jak wielki pazur ma teraz francuska limuzyna?

DS 9 jest już jakiś czas na rynku, jednak do niedawna paleta jednostek napędowych nie była zbyt rozbudowana. Aktualnie jest wzbogacona o odmiany o mocy 250 oraz 360 koni mechanicznych z napędem na 4 koła. W tym filmie opowiem więcej o tych samochodach. Zapraszam!

Maciej Gomułka

DS 9 - test

Kiedy marka DS została wydzielona od Citroena, miała stanowić bardziej luksusową alternatywę. Model DS 9 jest doskonałym przykładem, jak wygląda luksus według tego producenta. Mimo że samochód jest już chwilę na rynku, to jego awangardowy sposób zaprojektowania prędko się nie zestarzeje.

Do niedawna DS 9 mógł mieć pod maską jedynie silnik 1.6 Pure Tech o mocy 225 koni mechanicznych. Paletę jednostek wzbogaciły jakiś czas temu warianty hybrydowe bazujące na tym samym motorze. W obu przypadkach to hybrydy typu plug-in. Słabsza oferuje 250 koni mechanicznych, natomiast mocniejsza już 360.

W trybie bezemisyjnym będzie można przejechać kilkadziesiąt kilometrów, jednak realnie będą to wartości niższe od deklarowanych przez producenta. Między bajki należy włożyć też optymistyczne katalogowe zużycie paliwa.

Cena bazowego DS 9 to wydatek niecałych 220 tysięcy złotych, natomiast najmocniejsza odmiana z napędem na 4 koła i bogatym wyposażeniem może kosztować nawet 100 tysięcy złotych więcej.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy