Lexus LBX © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Test: Lexus LBX - dwuosobowy, do miasta i okolic

Mateusz Lubczański

Mały Lexus z krzykliwym żółtym lakierem? Trudno w to uwierzyć, ale to sposób Japończyków na zagospodarowanie niezwykle chodliwego segmentu B-SUV. Skoro Yaris Cross sprzedaje się jak zły, zignorowanie tego trendu byłoby olbrzymim niedopatrzeniem – co widać zresztą po pierwszych wynikach sprzedaży.

Nie bez powodu wspominam tutaj Yarisa Crossa, bowiem jest to auto na tej samej płycie podłogowej. Japończycy oczywiście tłumaczą, że Lexus jest chociażby sztywniejszy, ale w praktyce LBX powiela np. "bliźniaczą" wpadkę z tylnymi drzwiami. Choć miejsca na tylnej kanapie jest więcej, niż można by się spodziewać, tak dostanie się tam wymaga nie lada gibkości. Wydaje się, że trzeba pasować niczym puzzel. No i jeszcze kwestia stylizacji – LBX wypada blado nawet przy "bezpiecznie" nakreślonym Yarisie Crossie. Cóż, klienci Lexusa nigdy nie lubili rewolucji (ale z tym żółtym lakierem to dajcie spokój, kto to widział).

Lexus LBX
Lexus LBX © WP Autokult | Mateusz Lubczański

W środku – co oczywiste – wita nas ekran multimediów mający 9,8 cala, ale już klimatyzację można ustawić wygodnymi pokrętłami. To się chwali. Niestety, połączenie z Android Auto nie działało jakoś rewelacyjnie w tym egzemplarzu, a i same zegary przed kierowcą wymagają przyzwyczajenia. Kluczowe dla nas informacje wyświetlane są też na szybie, choć sterowanie w tym scenariuszu jest problematyczne jak np. w większym modelu NX. Przyciski na kierownicy zmieniają swoją rolę w zależności od menu i lepiej było to rozwiązane np. w Land Roverach.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem