Mercedes G 580 EQ © Autokult | Marcin Łobodziński

Test: Mercedes G 580 EQ - elektryk, który nie boi się wody

Marcin Łobodziński

Najczęściej zadawane mi pytanie podczas testu elektrycznego Mercedesa Klasy G to: "a co z jazdą w wodzie?". Dopiero po tym były pytania o zasięg i inne rzeczy, co już mocno odróżnia tego elektryka od innych. Dość przewrotnie odpowiadałem: on kocha wodę. Nawet to sprawdziłem.

Oto #HIT2024. Przypominamy najlepsze materiały mijającego roku.

To pytanie na pozór zrozumiałe, bo nawet elektryczna Klasa G (zwana również gelendą) to nie jakiś SUV przypominający kultową gelendę. To prawdziwa i oryginalna gelenda ze wszystkimi zaletami i wadami tego modelu. Jednak mniej zrozumiałe jest to, że nikt nigdy nie pytał o jeżdżenie w wodzie innymi samochodami. A przecież to silnik spalinowy, nie elektryczny, może zaciągnąć wodę i się rozlecieć. Co się stanie z zanurzonym w wodzie silnikiem elektrycznym? Nic. Gdyby było inaczej, pompy zanurzeniowe chodziłyby na olej napędowy.

O technikaliach elektrycznej Klasy G bardzo dużo napisał już Filip Buliński w swojej relacji z pierwszych jazd tym autem. Nie będę więc tu powtarzał wszystkich szczegółów, o których przeczytacie w tekście poniżej. Napisał w tytule: "długo zbierałem szczękę z podłogi". Teraz mogę napisać, że ja też.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem