Mini Countryman SE All4 © WP Autokult

Test: Mini Countryman SE ALL4 - większy, bo elektryczny

Mateusz Lubczański

Największe, najmocniejsze, (prawie) najszybsze – elektryczne Mini Countryman SE chce być we wszystkim "naj". W zatłoczonym segmencie SUV-ów kartą przetargową ma być… bycie Mini.

"Mini rośnie razem z rodziną" – usłyszałem od polskiego designera Tomasza Sychy, odpowiedzialnego za projekt, który widzicie na zdjęciach. W teorii to odpowiedź na problemy rodziny 2+0, która nagle stała się 2+1, więc klasyczny Cooper nie może być jedynym autem na podjeździe. I wtedy na scenę wjeżdża Countryman.

Jest duży: ma 4,43 m długości (+13 cm względem poprzednika, mniej więcej tyle co Volvo XC40), jest też o 6 cm wyższy. Powód jest przynajmniej po części prosty: Countryman został opracowany na jednej platformie, która musi pomieścić silnik spalinowy pod maską lub ogniwo w podłodze – a gdzieś przecież trzeba je upchać. W ogóle oferta marki jest ciekawa: elektryczny Cooper to inna, nowa platforma, a spalinowy to mocno odświeżony poprzednik.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy