Volkswagen Touareg e-Hybrid © Autokult | Marcin Łobodziński

Test: Volkswagen Touareg eHybrid – brak prestiżu, ale mnóstwo komfortu

Marcin Łobodziński

W przeciwieństwie do konkurentów, Volkswagen Touareg nie jest samochodem tak prestiżowym, choć wyrobił sobie dobrą opinię przez ponad 20 lat obecności na rynku. W mojej opinii jest propozycją dla osób, które wiedzą, czego chcą, potrafią docenić technikę, a marka jest im trochę obojętna.

To stwierdzenie pewnie nie jest na rękę Volkswagenowi, ale choć Touareg jest samochodem prestiżowym w pewnym sensie, a już na pewno modelem topowym niemieckiej marki, to w gronie swoich konkurentów już trochę blednie. Mam na myśli Audi Q7, BMW X5, Mercedesa GLE czy Volvo XC90. Są jeszcze Ford Explorer, Range Rover Sport czy Lexus RX500h, ale to już moim zdaniem inna grupa modeli.

Kiedy jednak patrzę na każde z aut, które tu wymieniłem, widzę, czy raczej wyobrażam sobie, pewne osoby, grupy zawodowe, ludzi o określonym statusie. Patrząc na Volkswagena mam dwa wnioski. Klient albo nie wiedział czego chce albo wprost przeciwnie - wie i docenił auto podczas jazdy próbnej, ale ma w głębokim poważaniu, jaki jest na nim znaczek. Można też prześmiewczo stwierdzić, że być może nie było go stać na premium. Ale ja bym odbił piłeczkę w taki sposób – a może potrafi liczyć pieniądze?

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem