Toyota i Uber łączą siły. 200 sztuk Mirai jako berlińskie taksówki

Toyota próbuje na każdym kroku promować rozwiązania wodorowe w motoryzacji. Jedną z najnowszych inicjatyw jest współpraca z Uberem, której owocem będzie stworzenie floty składającej się łącznie z 200 egzemplarzy modelu Mirai.

Toyota Mirai jako berlińska taksówkaToyota Mirai jako berlińska taksówka
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Toyota Mirai to jeden z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów wodorowych. Japoński producent nie ukrywa, że z tym paliwem wiąże ogromne nadzieje i poza ciągłym rozwojem technologii próbuje on otwierać ludzi na auta napędzane wodorem. Z pomocą nowego projektu pilotażowego H2 Moves Berlin, Toyota chce przybliżyć ludziom auta na wodór w ciekawy sposób.

Japończycy we współpracy z Uberem, a dokładniej firmą SafeDriver Group, tworzy pokaźną flotę liczącą 200 egzemplarzy Toyoty Mirai. Już teraz po ulicach Berlina w formie taksówek porusza się 50 sztuk tego modelu, a w ciągu następnych miesięcy pojawi się ich jeszcze trzykrotnie więcej. Poza powiększaniem parku aut bezemisyjnych ma to pozwolić klientom Ubera na zapoznanie się z autami wodorowymi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Mirai - piję wodę z wydechu

Operator wspomnianej floty zajmuje się nie tylko obsługą pojazdów z pomocą aplikacji Uber, ale również przewozami VIP-ów. Było to widać podczas tegorocznej edycji Festiwalu Filmowego Berlinale. Wiele gwiazd zostało podwiezionych na czerwony dywan właśnie toyotami mirai. Jeżeli więc ktoś, że producent z Japonii chce zrezygnować z ogniw paliwowych, to teraz już może być pewien, że nie.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem